عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

۴مقصر اصلی در حادثه سنندج شناسایی شدند/ راننده تانکر‌ سوخت به مسیر آشنا نبود

کدخبر: 2235671

عضو هیئت عامل سازمان راهداری ابعاد جدیدی از حادثه سنندج را اعلام کرد و گفت: در این حادثه شهرداری، شرکت حمل و نقل، راننده اتوبوس و تانکر سوخت مقصر شناخته شدند.

مهران قربانی عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به حادثه اخیر تصادف یک دستگاه اتوبوس با تانکر سوخت در سنندج، گفت: بعد از وقوع این حادثه وزیر راه و شهرسازی دستور داد به سرعت ابعاد حادثه رسیدگی و مقصران شناسایی شوند.

وی ادامه داد: گزارش اولیه در مورد علت شکل گیری حادثه ارائه شده و اوایل هفته آینده در کمیسیون ماده 11 و 12 ایمنی بررسی می شود.

قربانی در مورد مقصران این حادثه، گفت: راننده تانکر سوخت، راننده اتوبوس، شرکت حمل و نقل بار و شهرداری هر کدام سهم 25 درصدی در وقوع این حادثه داشتند.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری با بیان اینکه در این حادثه متأسفانه راننده تانکر سوخت بعد از ثبت ساعت باید در محل مناسبی توقف می کرد، گفت: این راننده بدون هیچ استراحت و توقفی مسیر خود را طی کرده و از سوی دیگر به علت نقص فنی تانکر با اتوبوس پارک شده در محل برخورد کرد.

قربانی یادآور شد: با بررسی های صورت گرفته راننده تانکر سوخت با مسیر مریوان - سنندج هیچ گونه آشنایی نداشته و شرکت حمل و نقل، حمل این ماده سوختنی را به یک راننده بی تجربه واگذار کرده است همین موضوع نقش مؤثری در رخ دادن تصادف داشته است.

وی درباره نقش اتوبوس در رخ دادن این حادثه، گفت: اتوبوس بعد از خروج از ترمینال در معبری که عرض آن کم بوده توقف کرده و اقدام به مسافرگیری کرده، همین موضوع باعث رخ دادن حادثه دردناک تصادف سنندج شده است.

قربانی یادآور شد: شهرداری به علت آنکه در این معبر همواره چنین حوادثی رخ داده و هیچ اقدامی برای عریض کردن آن انجام نداده است، مقصر شناخته شده است.

وی تأکید کرد: در کمیسیون ماده 12 این شرکت حمل و نقلی مقصر شناخته شده و جریمه سنگینی برای آن در نظر گرفته شده است.

قربانی در پایان گفت: کمبود ماده 11 و 12 که مربوط به قانون رسیدگی به تخلفات رانندگان و وسایل نقلیه است، در رخ دادن چنین حادثه هایی نقش دارد و امیدواریم هر چه سریعتر بتوانیم این کمبود را در این بخش جبران کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: