انصارالله: آمریکا تنها ذی‌نفع جنگ در یمن است/ سازمان ملل بازیچه‌ آمریکا شده است

کدخبر: 2235547

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد که آمریکا نمی‌خواهد جنگ در یمن متوقف شود، زیرا تنها طرفی است که از این جنگ سود می‌برد.

به گزارش ایسنا، علی القحوم، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: نمی‌توان افق روشنی را برای پایان جنگ امروز در یمن تصور کرد. در این میان، تنها کشوری که از جنگ در یمن سود می‌برد، آمریکا است و این کشور پس از کنترل بر بنادر استراتژیک و ثروت یمن، تنها تصمیم گیرنده درباره این موضوع است.

وی افزود: تجاوز عربستان و امارات به یمن به این دلیل است که اوضاع را برای اشغالگری آمریکا فراهم کنند. ما به خوبی می‌دانیم که جنگ یمن یک جنگ آمریکایی -اسرائیلی است که البته به واسطه مزدورانشان در حال انجام است تا منطقه را برای سیطره آمریکا مهیا کنند.

القحوم تاکید کرد: ملت یمن در سال ۲۰۱۴ توانستند در را به روی هرگونه تسلط آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس ببندند و اجازه ندهند که تصمیم‌های سیاسی کشور زیر نظر آن‌ها اتخاذ شود.

عضو دفتر سیاسی انصارالله ادامه داد: ما در یمن خواستار توقف جنگ هستیم اما به خوبی می‌دانیم که آمریکا به دنبال ادامه یافتن آن است تا بتواند با ریختن خون‌های زیاد، ویران کردن یمن و غرق کردن ملتش در کشمکش‌های منطقه‌ای و فرقه‌ای، کنترل بنادر ومنابع گازی و نفتی این کشور را به دست بگیرد و شرایط را برای تجاوزگری خود فراهم کند.

وی درباره درخواست شخصیت‌های عربی برای توقف جنگ در یمن نیز گفت: ما از هر ابتکار عمل یا فراخوان عربی یا غیر عربی برای پایان دادن به جنگ و لغو محاصره و توقف حملات جنگنده‌ها استقبال می‌کنیم؛ چراکه در پی این حملات زیرساخت‌های کشور نابوده شده و مناطق غیرمسکونی و پرجمعیت هدف قرار گرفته و می‌گیرد. ما خواستار توقف جنگ و نیز گفت‌وگوی جدی میان جریان‌های سیاسی هستیم.

القحوم ادامه داد: همگان می‌دانند که مشکل، ریشه داخلی ندارد، اگر اینگونه بود، خود ملت یمن می توانستند آن را حل و فصل کنند. این مشکل، یک ریشه و عامل خارجی دارد و آن هم آمریکاست، بنابراین تنها طرفی که می‌تواند تصمیم به پایان دادن جنگ بگیرد، واشنگتن است. ما هرچند که از هر ابتکار عمل عربی در این باره استقبال می‌کنیم اما به خوبی می‌دانیم که توقف جنگ به دست آنها نیست.

القحوم در ادامه تصریح کرد: سازمان ملل به بازیچه‌ آمریکا تبدیل شده و هر چه این کشور بخواهد انجام می‌دهد. فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن طبق خواسته آمریکا تلاش می‌کند که بندر حدیده را به مزدوران آمریکایی تحویل دهد و وی در پیام‌هایش به ما تهدید می‌کند که تسلیم خواسته آمریکا شویم. نقش سفیر آمریکا در مذاکرات کویت کاملا برای همگان آشکار شد و ما بر این عقیده‌ایم که آمریکا در برابر همه راهکارهای سیاسی برای توقف جنگ در یمن ایستاده، زیرا کاملا روشن است که تنها این کشور است که از درگیری‌ها در یمن سود می برد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: