دومین جلسه شورای راهبردی رویداد رویازی

کدخبر: 2235497

دومین جلسه شورای راهبردی رویداد «رویازی» امروز برگزار شد و در این مراسم از وب‌سایت رویداد، رونمایی شد و مقرّر شد اسفندماه برگزار شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا صبح امروز دومین جلسه شورای راهبردی «رویازی» با هدف پیچینگ (نحوه ارائه ی طرح) انیمیشن ایران در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

در این جلسه پرویز کرمی (رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی و دبیر محترم ســتاد توســعه فرهنگ و اقتصاد دانش بنیان) ضمن تشکر از همه حضار گفت: معاونت علمی و فناوری طرح های متعددی تاکنون برای صنعت - هنر پویانمایی انجام داده است و برنامه های زیادی در نظر دارد انجام دهد.

کرمی در ادامه گفت: در گذشته کارگروه های مختلفی شکل گرفت تا صنایع دانش بنیان را تحت پوشش قرار دهد، اما چون شرکتهای فرهنگی شامل این طرح ها نمی شد طرح حمایت از شرکتهای خلاق شکل گرفت.

در ادامه عنوان شد: این نشست دومین جلسه شرکت انیمیشن رویازی است که قرار است در این جلسه گامهای اجرایی مان را اعلام کنیم.

وی در ادامه گفت: مهمترین گام برای این رویداد ایجاد پلت فرم بود که در قالب وب سایت رویازی شکل گرفت و توضیحات کامل در آن ارائه خواهد شد.

سپس مطرح کرد: از سالهای گذشته ستاد فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حوزه هنری و چند شرکت اقتصادی همکاری هایی شکل داد.

سپس از این وب سایت رونمایی شد و آقایی در توضیحات آن مطرح کرد: مراحل این سایت بدین شکل است که افرادی که تمایل به ثبت نام در آن دارند می توانند طرح خودشان را ارائه دهند تا این رویداد که در اسفندماه برگزار خواهد شد، بتوانند شرکت نمایند.

وی در ادامه افزود: اهداف رویازی عبارت از شفاف سازی اقتصاد انیمیشن و کمک و به این صنعت هنر بسیار مهم. این رویداد با بسته های حمایتی شامل مباحث آموزشی، پیش بازاریابی، تسهیلات ویژه، خدمات حقوقی و ثبت مالکیت معنوی، برگزار خواهد شد. در این جلسه اعضای شورای راهبردی این رویداد هم اعلام شدند.

پس از ایشان «سیدمهدی سادات» رئیس شرکت کارآفرینی و فناوری«کفا» در توضیحات بیشتر اشاره به حوزه های مطرح شده در این رویداد داشتند و خوشه های اولویت دار را مطرح کرد و به تفاوت بین شرکتهای دانش بنیان و خلاق اشاره کرد و گفت: در شرکتهای دانش بنیان ارزیابی جهت حمایت، توسط خود این معاونت انجام می شود اما در حوزه شرکتهای خلاق فرهنگی - هنری این ارزیابی به مبادی فرهنگی و هنری متخصص در همان رشته سپرده شده است و معاونت علمی و فناوری براساس نتیجه ارزیابی این مراکز حمایت خواهد کرد.

سپس توسط حبیب الله ایل بیگی (قائم مقام محترم بنیاد سینمایی فارابی) ، محمدرضا کریمی صارمی (مدیر کل امور سینمایی و تئــاتر کــانون پــرورش فکــری کودکــان و نوجوانان) ، پرویز کرمی (رئیس محترم مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی و دبیر ســتاد توســعه فرهنگ و اقتصاد دانش بنیان) از «رضا تقدسی» مدیر موسسه انیمشین سازی حور و «محمدحسین صادقی» مدیر موسسه انیمشین سازی فراسوی ابعاد، مراسم تقدیر به عمل آمد.

در پایان هم حاضرین انتقادات، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مبنی بر ارتقاء سطح کیفی این رویداد ملی مطرح کردند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: