مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت؛

مجامع تخصصی موتور محرکه فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان هستند

کدخبر: 2235448

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی، نقش پیگیری و مطالبه‌گری مسائل فرهنگی دانشجویان را برعهده دارند و موتور محرکه فعالیت‌های فرهنگی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، امیر لله‌گانی در دومین نشست شورای مرکزی مجمع تخصصی کانون‌های ادبی وزارت بهداشت افزود: شکل‌گیری و راه‌اندازی مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی از اقدامات مناسبی بود که با تلاش شما فعالان فرهنگی و دانشجویان به تحقق پیوست.

وی با تاکید بر اینکه مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی در سطح ملی می‌تواند موثر و نقش آفرین باشد، گفت: در وزارت بهداشت دید خوبی نسبت به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی وجود دارد و مشکل خاصی برای ایجاد رسمی مجامع تخصصی وجود ندارد، البته ما نیازمند حضور قوی دانشجویان و اعضای مجامع برای پیگیری و مطالبه دغدغه‌های سایر فعالان کانون‌ها هستیم و نهایت تلاش‌مان این است که مشکلات مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی با کمک اعضای شورا مرتفع و به حداقل برسد.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی گفت: فکر نمی‌کنم در ساختار وزارتخانه، مخالفت‌های عمیقی نسبت به وجود مجامع تخصصی و فعالیت این مجامع باشد.

وی با اشاره به اینکه موضوعی تحت عنوان مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی در ساختار آیین نامه‌ها در سطح وزارتخانه پیش بینی شده است، اظهار کرد: سعی داریم هر چه زودتر نقایص و ابهامات را برطرف کنیم و یک ساختار رسمی و قانونی با عنوان مجمع کانون‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف تشکیل دهیم.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مجامع مختلف کانون‌های فرهنگی از جمله مجمع تخصصی ادبی، مجمع تخصصی گام، مجمع تخصصی هنرهای نمایشی و دیگر مجامع باید بیش از پیش تقویت شوند، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات شورای مرکزی مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی و تبادل نظر و تعامل اعضای شورا با یکدیگر می‌تواند بر تقویت این مجامع کمک کند.

وی بر لزوم تعامل میان مسؤولان ستادی وزارتخانه و اعضا و دبیران مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی باید موتور محرکه فعالیت‌ها در دانشگاه‌ها باشند و بتوانند کاری کنند که فعالیت‌های مجامع و کانون‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی بیش از پیش رونق گیرد.

لـله‌گانی خطاب به اعضا و دبیران شورای مرکزی مجمع تخصصی کانون‌های ادبی وزارت بهداشت گفت: شما باید با ایده‌پردازی و تولید فکر، مشکلات زیرساختی دانشگاه‌ها در زمینه‌های فعالیت‌های فرهنگی و هنری را مرتفع کنید. اگر شما، افرادی خلاق و پویا باشید و فکرها و ایده‌های خوب تولید کنید، قطعا می‌توانید ساختار کانون‌های‌تان را در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی در مسیر مثبت تغییر دهید.

وی خاطرنشان کرد: از نگاه ما مجمع ادبی یا هنری، مجمعی نیست که صرفا مبادرت به فعالیت‌های هنری یا فرهنگی از قبیل تولید و انتشار نشریه یا مجله کند و مثلا شب شعر برگزار کند، بلکه معتقدم فعالیت‌های اعضا و دبیران این مجامع بسیار فراتر و تخصصی‌تر است و به نظرم بیشتر باید این فعالیت‌ها مبتنی بر تقویت ساختار مدیریتی باشد. رایزنی برای حل مشکلات موجود در دانشگاه‌ها یکی از اهداف اصلی شورای مرکزی مجامع تخصصی است.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت افزود: با فعالسازی کانون‌ها و مجامع تخصصی می‌توان شور و نشاط و مشارکت دانشجویان را افزایش داد و نتیجه این موضوع داشتن دانشجویان چندبعدی و اجتماعی در جامعه است.

للـه‌گانی ادامه داد: استعدادی‌های بسیار خوبی از طریق مجامع و کانون‌های دانشگاه‌ها شناسایی می‌شوند و سیاست ما کمک به توسعه کانون‌ها و مجامع تخصصی است. در خصوص مجمع طبیعتاً یکی از اهداف ما ارتباط بیشتر و موثرتر با اعضای مجمع‌های تخصصی است تا بتوانیم مشکلات آن‌ها را حل و فصل کنیم و اعضای مجمع هم بتوانند بازوی ما در دانشگاه‌ها باشند و به حل مشکلات کانون‌ها بپردازند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: