رئیس کمیته امداد خبر داد

فروش ساختمان سوهانک به ۹۰۰ میلیارد به دانشگاه آزاد/ ساخت ۱۰ هزار خانه در ۱۴ استان تا آخر سال

کدخبر: 2234791

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه سوهانک را رسما تحویل دانشگاه آزاد دادیم و پول حاصل از آن را در صندوق امداد ولایت سپرده گذاری کردیم تا در قالب وام ضروری به نیازمندان پرداخت شود، گفت: میتوانیم ادعا کنیم ظرف سه ماه آینده پشت نوبتی برای وام نداشته باشیم.

به گزارش ایسنا، پرویز فتاح در نشستی خبری با بیان اینکه طی سه ماه و اندی پیش، 50 درصد درآمدهای مردمی مان بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است ، گفت: ضمن قدردانی از مردم باید از دولت هم تشکر کنیم. دولت بودجه ما را در سه ماهه اول سال جاری 100 درصد تخصیص داده است. این مبلغ حدود 1100 میلیارد تومان است. برای سه ماهه دوم هنوز ارقام به خزانه هنوز اعلام نشده است.

وی افزود: موفق شدیم معامله سوهانک را انجام دهیم که زمان زیادی از ما گرفت و 19 دستگاه متقاضی آن بودند. بعد از دو سال و نیم که تصور می کردیم بتوانیم با دولت از جمله وزارت علوم یا وزارت بهداشت معامله کنیم که میسر نشد و نهایتا با دانشگاه آزاد که قیمت بالاتری داده بود به توافق رسیدیم و به مبلغ 900 میلیارد تومان به فروش رساندیم.

فتاح ادامه داد: البته اگر بخواهند پایان کار بگیرند و تغییر کاربری بدهند باید با شهرداری طرف حساب باشند که خریدار تقبل کرده خودش آن را بپردازد. در واقع شرایط ما را در قرارداد پذیرفتند و امضا کردند. ظرف یک ماه 300 میلیارد تومان پرداخت کرده اند و مابقی ظرف سه سال در قالب چک های مدت دار تادیه میشود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه سوهانک را رسما تحویل دانشگاه آزاد دادیم و پول حاصل از آن را در صندوق امداد ولایت سپرده گذاری کردیم تا در قالب وام ضروری به نیازمندان پرداخت شود گفت: میتوانیم ادعا کنیم ظرف سه ماه آینده پشت نوبتی برای وام نداشته باشیم. مابقی وصولی ها هم وارد صندوق امداد ولایت شده و تبدیل به وام های قرض الحسنه میشود.

فتاح افزود: شاید وزیر بهداشت رنجیده خاطر شد که از ایشان معذرت خواهی می کنم. با ایشان تا پای امضای قرارداد رفتیم اما 720 میلیارد تومان قیمت داده بودند که با رقم پیشنهادی دانشگاه آزاد اختلاف فاحشی داشت.

ساخت 10 هزار خانه در 14 استان تا آخر سال

وی همچنین با اشاره به اینکه موفق شدیم با سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام قراردادی سه جانبه برای احداث 10 هزار واحد مسکونی مددجویان امضا کنیم، گفت: این تفاهم نامه مربوط به مناطق محروم در 14 استان است. در این طرح از پول و وام دولت استفاده نمیشود. منابع مالی به نحوی طراحی شده است که فشاری به مددجویان وارد نمی‌شود. پیش بینی می کنیم توفیق یابیم تا آخر سال این واحدها را بسازیم.

وی افزود: در سال جاری دولت باید 50 هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام را به ما تحویل می دادند تا تکمیل کنیم و در اختیار مددجویان بگذاریم. روز گذشنه آیین نامه مربوط در کمیسیون اجتماعی دولت مصوب شد و به محض آنکه در هیئت دولت هم تصویب شود کار شروع می کنیم و از محل اعتبارات کمیته امداد واحدها را تکمیل کرده و به مددجویان تحویل می دهیم.

رئیس کمیته امداد به وضعیت ساخت منازل مسکونی آسیب دیده در زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در هفت شهرستان کرمانشاه 3400 واحد مددجویان آسیب دیده بودند. منازلی که ترک خورده بودند را هم محاسبه کردیم و به 5400 واحد رسید که دولت به ما برای ساخت آن ها کمک می‌کند و برای خانه های روستایی 30 میلیون تومان و برای خانه های شهری 35 میلیون وام می دهند که البته منازل از این محل تکمیل نمی‌شوند زیرا مددجویان آورده ای ندارند. مردم در زمان زلزله به ما کمک کردند و نزد ما هنوز پول دارند. این 5400 واحد از محل کمک های مردم صد در صد ساخته میشود.

فتاح ادامه داد: هفته گذشته 500 واحد را افتتاح کردیم و تا آخر مهر 1500 واحد را آماده می کنیم و امیدواریم مابقی تا پایان سال به اتمام برسد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه بیش از صد هزار حامی در ماه مبارک رمضان در قالب طرح های محسنین جذب شد گفت: اکنون 800 هزار نفر حامی فرزندان ایتام و محسنین اند. فرزندان ایتام از این محل ماهانه حدود 200 هزار تومان دریافت می‌کنند.

فتاح با بیان اینکه ظرف 48 ساعت 90 درصد زکات فطریه را توزیع کردیم، گفت: بیش از صد میلیارد تومان فطریه وصول، تسویه و حسابرسی شده است.

وی با اشاره به پرداخت 200 هزار فقره واو اشتغال گفت: انتظار داریم این وام ها همگی منتهی به ایجاد اشتغال شوند. ممکن است افراد سودجویی وارد شوند و از این وام سودجویی کنند که برخورد جدی صورت میگیرد زیرا خلاف تدابیر ماست و قطعا در پرونده آن مددجو تجدیدنظر می کنیم. در بیرون فروش وام ممکن است انجام شود اما در کمیته امداد ممنوع است.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: