بایدها و نبایدهای AFC برای تماشاگران در جام ملت‌های آسیا

کدخبر: 2233811

کنفدراسیون فوتبال آسیا قوانینی که تماشاگران باید در طول جام ملت‌های آسیا رعایت کنند را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، دومین نشست ستاد مربوط به رقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۱۸ امارات امروز در محل روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد.

در این نشست، محمدرضا ساکت دبیر فدراسیون فوتبال با اشاره به قوانین رقابت های جام ملت های آسیا در حوزه های بازاریابی و تبلیغاتی، فرهنگی، امنیتی، رسانه ای و غیره عنوان کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه ریزی های خاصی را برای رقابت های جام ملت ها در نظر گرفته و بر این اساس، جرایمی را هم در صورت بروز مشکلات و قصور احتمالی از سوی تیم ها مدنظر قرار داده است. در برخی موارد جریمه های سنگینی هم دیده شده که نشان دهنده جدیت کنفدراسیون فوتبال آسیا در جهت برگزاری مسابقات است.

وی در ادامه، به تشریح برخی قوانینی که در رقابت های جام ملت های آسیا اعمال خواهد شد پرداخت و گفت: تمامی مسابقات بر اساس قوانین استادیوم و ایمنی و امنیت کنفدراسیون فوتبال به انجام می رسد. طبق قوانین ایمنی و امنیت استادیوم ها، افرادی که به عنوان تماشاگر در استادیوم حضور دارند مواردی که می بایست به عنوان الزامات رعایت کنند که برخی از آنها به شرح ذیل است:

* به گونه ای رفتار کنند که موجب آزار و اذیت برای فرد یا افراد دیگر نشوند.

* فقط در صندلی مختص به خود حاضر شوند.

* تحت هیچ شرایطی در محیط استادیوم و بر روی سکوها زباله نیندازند.

* از پرتاب هرگونه شی به درون زمین خودداری کنند.

* از هرگونه شعار نژادپرستانه خودداری کنند.

* به هیچ عنوان مانع دید دیگران نشوند.

* از استفاده از مواد آتش زا به صورت جدی خودداری کنند.

* از ضبط،گرفتن عکس،صوت یا تصویر در استادیوم جهت مقاصد بازاریابی و مارکتینگ خودداری کنند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال با تاکید بر ضرورت اعمال قوانین مشروحه در حوزه های اجرایی، بازاریابی، حوزه مشوقین، فرهنگی، امنیتی و رسانه‌ ای و اطلاع‌رسانی، دریافت آخرین نسخه آیین نامه ها و قوانین مربوطه را از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار شد و افزود: سیاست گذاری صحیح و اجرای منظم برنامه ها، می بایست تا زمان برگزاری رقابت های جام ملت های آسیا در فرآیند مشخصی طی شود. به طور حتم بسیاری از هموطنان عزیزمان در امارات همچون روسیه و جام ملت های آسیا همراه و همگام تیم ملی کشورشان خواهند بود و به همین دلیل، می بایست در حوزه های مختلف برنامه ریزی دقیقی انجام داد.

در ادامه این نشست محمدجوادعباباف مدیر کل حراست و ناظمی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان و شریعتی رئیس اداره روابط عمومی و تبلیغات وزارت امور خارجه به بیان دیدگاه های خود پیرامون برگزاری رقابت های جام ملت های آسیا در ابعاد مختلف پرداختند و آغاز فعالیت ستاد مربوطه را گام محکم و بلندی در جهت برنامه ریزی هر چه بهتر برای حضور در امارات در فاز اجرایی دانستند.

علاوه بر این، در این نشست مسولان حوزه های مختلف در فدراسیون فوتبال برنامه های اجرایی خود را برای حضور در جام ملت های آسیا ارائه کردند و مقرر گردید در نشست آتی که ماه آینده برگزار می شود این برنامه ها جهت طرح در ستاد بازی های جام ملت های آسیا آماده شود.

مسابقات جام ملتهای ۲۰۱۹ - آسیا از ۵ ژانویه لغایت اول فوریه (۱۵ دی لغایت ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۷) به میزبانی امارات برگزار می شود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: