کسب ۶۸۰ مدال توسط دانش آموزان ایرانی در المپیادهای علمی جهانی

کدخبر: 2233771

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه دانش آموزان ایران تا کنون بیش از ۶۸۰ مدال رنگی در المپیادها به ارمغان آورده اند و ایرانی که می‌سازند ایرانی آبادتر و شادتر خواهد بود، گفت: در المپیاد زیست شناسی میزبان دانش آموزانی از ۷۰ کشور هستیم.

به گزارش ایسنا، فاطمه مهاجرانی در افتتاحیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی ۲۰۱۸ با بیان اینکه میزبان بیش از ۷۰ کشوریم گفت: اتفاق علمی که نشان می‌دهد ایران و ایرانی برای صلح گام برمی‌دارد و برای صلح قلم می‌زند.

وی افزود: وجود چنین رویدادهایی محلی برای تضارب اندیشه، گفت‌وگو و ساختن عالمی سرشار از صلح و دوستی است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه دانش آموزان ایران تا کنون بیش از ۶۸۰ مدال رنگی در المپیادها به ارمغان آورده‌اند و ایرانی که می‌سازند ایرانی آبادتر و شادتر خواهد بود، گفت: فرآیند اجرایی المپیاد از ۱۰ ماه گذشته شروع شد. این اتفاق یک اتفاق ملی است و باید از کسانی که با ما همراه‌اند و برای برگزاری المپیاد یاری رساندند، قدردانی کنم.

در این مراسم وزیر آموزش و پرورش، ضمن قرائت پیام رئیس جمهور از تمبر این المپیاد رونمایی کرد. ‌

متن پیام رئیس جمهور نیز به این شرح است:

« برگزاری بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی را صمیمانه تبریک می‌گویم و برای همه شرکت کنندگان ارجمند و دست اندرکاران سختکوش آن آرزوی توفیق دارم.

نخبگی مجموعه‌ای از سه ویژگی هوش و استعداد، همت برجسته برای مطالعه و تحقیق و کار و تلاش و حوصله تحسین برانگیز برای پیگیری و ممارست است و نگاه عالمانه و حکیمانه به این ویژگی‌ها، روشن می‌کند که همه آنها نعمت و روزی خداوند بزرگ است و لذا دانش و نخبگی را باید در راه خداوند و برای خیر بندگان خدا، ارزانی داشت و آن را در خدمت حال و آینده جامعه، ملت و کشور قرار داد.

المپیاد جهانی زیست شناسی، میدانی برای تبادل اندیشه‌های دانش آموزان در زمینه علم زیست شناسی است و من امیدوارم میزبانی جمهوری اسلامی ایران در این المپیاد بزرگ علمی، فرصتی را فراهم آورد تا محیطی مناسب برای تبادل نظر کارشناسانه درباره کمیت و کیفیت آموزشی زیست شناسی در کشورهای عضو فراهم شود.

بدون تردید جوانان شرکت کننده در این المپیاد جهانی می‌توانند در این عرصه مهم بین‌المللی، تلاش کنند. اهمیت رشته زیست شناسی و توانایی‌های محققین و دانشمندان این رشته را برای حل مسایل آن مورد توجه قرار داده و در حد توان راه‌حل‌های ممکن را ارائه دهند.

به وزیر محترم آموزش و پرورش توصیه اکید دارم برنامه‌های مشابه این رخداد مهم را در رشته‌های دیگر علمی گسترش دهد و با میزبانی از شخصیت‌های معتبر علمی جهان، دعوت از جوانان پرشور و علاقمند کشورها، بستر لازم برای گفت‌وگوی بین فرهنگ‌ها را میسر نمایند.

دولت جمهوری اسلامی ایران، حضور تک تک جوانان و دانش‌آموزان شرکت کننده در این المپیاد را میمون و مبارک می‌داند و به همه آنان و سرپرستان و معلمان و همراهان آنان خوشامد می‌گوید.

این فرصت را مغتنم شمرده و به همه شما جوانان نخبه و نوید دهندگان آینده روشن کشور توصیه می‌کنم خانه پرافتخار میهن را با نیروی فکر و عزم و اراده، به گونه‌ای بسازید که شایسته این ملت و این تاریخ پر افتخار باشد. اطمینان دارم با استفاده از استعدادهای برتر و ظرفیت‌های فراوانی که در کشور وجود دارد، به جایگاه واقعی و شایسته خود دست خواهیم یافت.

حسن روحانی - رئیس جمهوری اسلامی ایران»

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: