معاون دانشگاه فرهنگیان با اشاره به تربیت حرفه‌ای دانشجو معلمان تاکید کرد

ضرورت ارتقاء تعامل دانشگاه فرهنگیان و مدارس مجری طرح کارورزی

کدخبر: 2233753

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر این که کارورزی پاشنه آشیل معاونت آموزش است، گفت: در این حوزه تلاش می‌کنیم با ارتقاء سطح تعامل میان دانشگاه فرهنگیان و مدارس مجری طرح کارورزی در آموزش و پرورش، زمینه تربیت حرفه ای دانشجو معلمان بیش از پیش فراهم گردد.

به گزارش ایسنا، دکتر روشندل، ضمن با اهمیت دانستن تمامی بخش های مختلف دانشگاه، آموزش را خط مقدم دانشگاه در نیل به اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت دانست و حمایت حوزه های مختلف از آموزش را عامل مهمی در، تربیت معلم تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

وی تاکید کرد: مدال افتخارمجموعه همکاران معاونت آموزشی در سراسر کشور، توفیق خدمتگزاری به استادان ارجمند و دانشجو معلمان گرانقدر است و شاکر خداوند متعال به سبب این لطف و موهبت بزرگ هستیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص چگونگی ایجاد تحول در حوزه های معاونت آموزش با بهره مندی از ظرفیت­ های علمی و خرد جمعی پردیس ­های سراسرکشور در سیاستگذاری ها و برنامه ­ریزی ها گفت: در حوزه دفتر برنامه ریزی درسی و آموزشی، بازنگری و تولید سرفصل ­های برنامه ­های درسی در دو سطح کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد، بازطراحی ساختار گروه های آموزشی،نیازسنجی جذب اعضای هیئت علمی، بازنگری شیوه ­نامه ترفیع (مصوب هیأت امنای دانشگاه) و برگزاری دوره‌ ‌های بالندگی و توانمندسازی اعضای هیئت علمی در حال انجام است.

دکتر روشندل افزود: در حوزه اداره کل خدمات آموزشی می توان به ابلاغ شیوه نامه نیمسال تابستانی برای دانشجو معلمان ورودی 93 ،تدوین برنامه و جدول توزیع 23000 دانشجو در 64 پردیس دانشگاه فرهنگیان به منظور برنامه ریزی و فراهم ساختن امکانات آموزشی لازم برای سال تحصیلی 1397، پیگیری امور مربوط به عملیاتی کردن ماده 5 آئین نامه آموزشی دوره های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به منظور ارائه تعدادی از دروس نظری به صورت الکترونیکی با تاکید بر رعایت استانداردهای مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بازنگری منشور کیفیت آموزش و ساماندهی امور تدریس به منظور تسهیل امور اجرائی مربوط به فرایندهای آموزشی برای دوره های کارشناسی پیوسته،ناپیوسته و ارشد در سال تحصیلی 1397،اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت بهسازی منابع انسانی، تلاش می‌شود با برگزاری جلسات تخصصی زمینه ارائه دروس به صورت مجازی و الکترونیکی برای 14 درس از دروس مهارت آموزی در راستای عدالت آموزشی و کاهش هزینه‌ها فراهم گردد.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در راستای توانمندسازی و دانش افزایی اعضای هیات علمی، تاکنون جلسات مربوط به کارگروه 5 رشته (آموزش شیمی، آموزش فیزیک، آموزش زیست شناسی، علوم تجربی، آموزش زبان انگلیسی) تشکیل شده است که این کارگروه ها وظیفه تصویب طرح اصلی، تعیین تیم مدرسان و روش اجرای کارگاه را بر عهده دارند و اولین دوره، کارگاه توانمندسازی اعضای هیات علمی شیمی، تابستان سال جاری در شهر اردبیل برگزار می‌شود. همچنین در بخش مهارت آموزی، فرایند برنامه ­ریزی و بازنگری اجرای دوره، برای بیش از 17 هزار نفر از مهارت آموزان جدید ماده 28 در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر روشندل همچنین از دستور کار بودن انجام مطالعات تطبیقی در کارورزی، آسیب شناسی وضع موجود از نگاه دانشجومعلمان، استادان و معلمان کارورزی و حمایت از فعالیت های پژوهشی مرتبط با این حوزه خبر داد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: