معرفی ۹۰۰ وکیل برای ورود به پرونده‌های امنیتی

کدخبر: 2233723

سخنگوی قوه قضاییه گفت: الان حدود ۹۰۰ وکیل در سطح استان ها در ارتباط با تبصره ماده ۴۸ معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه یکصدوبیست و هشتمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی قضات اجازه حضور وکیل در دادگاه را نمی دهند، اظهار کرد: اگر پرونده امنیتی باشد، هر وکیلی نمی تواند وارد شود. اختلاف بود که آیا این منحصر به تحقیقات مقدماتی است یا شامل دادگاه هم می شود؟ برخی حقوقدان ها معتقدند بودند که وقتی در مرحله دادسرا نمی تواند وارد شود در مرحله دادگاه هم اجازه حضور ندارد اما ما استناد و استدلال کردیم که این فقط منوط به دادسرا است و شامل دادگاه نمی شود و الان حدود 900 وکیل در سطح استان ها در ارتباط با تبصره ماده 48 معرفی شده است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا قوه قضاییه به تخلف در انتخابات نظام مهندسی ورود می کند یا خیر گفت: اگر شکایت کنند، حتماً ورود می شود و اگر جنبه عمومی داشته باشد، دادستان هم می تواند ورود کند.

محسنی اژه ای در پاسخ به سوال دیگری درباره شرکت های وارد کننده تلفن همراه گفت: در حال حاضر اسامی 67 شرکت را دادند که در حال بررسی است و اجمالاً تخلف هم داشته اما این هم کافی نیست و دادستان تهران خواسته که اسامی همه شرکت هایی که ثبت سفارش داشتند داه شود.

وی درباره بازداشت یکی از بدهکاران کلان بانکی نیز گفت: ایشان بازداشت شد و قول و تعهد داد که برود با یک مکانیزمی با بانک به توافق برسد و بدهی را تسویه کند. مدتی گذشت و این کار نشد و بازداشت شد و اموالش در حال شناسایی است تا بدهی داده شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: