گسترش همکاری دانشگاه فردوسی با دانشگاه‌های ترکیه

کدخبر: 2233721

رییس دانشگاه فردوسی مشهد و روسای دانشگاه‌های برتر ترکیه در استانبول دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا،دکتر محمد کافی، رییس دانشگاه فردوسی مشهد در دیدار با روسای دانشگاه‌های برتر ترکیه در استانبول با معرفی ظرفیت‌های بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد و اولویت روابط بین الملل این دانشگاه با دانشگاه‌های معتبر منطقه و آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد برای همکاری‌های علمی و بین المللی را با دانشگاه‌های معتبر ترکیه اعلام کرد.

در این نشست تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه آیدین ترکیه به امضا رسید و برای انجام برخی فعالیت‌های مشترک در بخش‌های علوم تربیتی و روانشناسی توافقاتی با آن دانشگاه انجام شد.

همچنین بر اساس تفاهمنامه قبلی میان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه فنی استانبول تبادل یک دانشجوی دکتری در بخش علوم پایه و زلزله شناسی در سال آینده مورد توافق قرار گرفت.

در ادامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نشستی نیز با دکتر محمود آک، رئیس دانشگاه استانبول برگزار کرد.

کافی با معرفی جایگاه برتر بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد در ایران تأکید کرد: برای برقراری ارتباطات علمی با دانشگاه استانبول محدودیتی نداریم که می‌توان به برگزاری دوره‌های دکتری مشترک، تعامل در آموزش متقابل زبان فارسی و ترکی و طرح‌های تحقیقاتی مشترک اشاره کرد.

وی، رویکرد دانشگاه فردوسی مشهد را برقراری ارتباط با معتبرترین دانشگاه‌های منطقه دانست و از این منظر جایگاه دانشگاه استانبول را ممتاز معرفی کرد.

دکتر محمود آک، رئیس دانشگاه استانبول نیز با اشاره به تاریخ پرافتخار منطقه خراسان و بزرگان علم و دانش که از این منطقه برخاسته‌اند روابط علمی میان ایران و ترکیه را تاریخی معرفی کرد و خواستار احیاء این روابط شد.

وی دانشگاه استانبول را یکی از دانشگاه‌های برتر جهان اسلام معرفی کرد که قدمت آن به سال 1453 میلادی بازمی‌گردد و دارای 260000 دانشجو است و دارای امکانات و زیرساخت‌های مناسبی است که می‌تواند بستر همکاری‌های مشترک با دانشگاه فردوسی مشهد را فراهم آورد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، در این دیدار روسای دو دانشگاه تصمیم گرفتند تا مدیران همکاری‌های بین‌الملل دو دانشگاه زمینه‌های عمل‌گرایانه همکاری‌های مشترک دو دانشگاه را بررسی و موارد مورد قبول دو طرف در قالب یک تفاهم‌نامه آماده گردد تا در سفر دکتر محمود آک به دانشگاه فردوسی مشهد به امضا روسای دو دانشگاه برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: