طرح شبهات حجاب و پاسخگویی به آن در یک کتاب

کدخبر: 2233680

نویسنده کتاب «به دخترم» برای طرح شبهات حجاب و پاسخگویی به آن شیوه‌ای نو را انتخاب می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا مؤسسه خیبر به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) اقدام به انتشار مجدد کتاب «به دخترم» نوشته ابوالفضل اقبالی دکترای جامعه شناسی کرد. این کتاب که از استقبال مناسبی از سوی مخاطبین همراه بود، هشتمین شماره خود را سپری می کند و تاکنون 20 هزار نسخه از آن منتشر شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب می خوانیم: «مقوله حجاب نیز از جمله مقولاتی است که اگرچه بحث و نظر پیرامون آن به وفور در میان نخبگان جامعه صورت گرفته است اما به نظر می رسد به دلیل انتزاعی بودن آنها و نیز صورت گرفتن در فضایی فارغ از ذهنیت ها و نگرش های افراد جامعه تأثیر قابل ملاحظه ای بر روند گرایش افراد جامعه به انتخاب حجاب و یا عدم رعایت حجاب نداشته اند.»

نویسنده برای طرح شبهات حجاب و پاسخگویی به آن شیوه ای نو را انتخاب می کند. او به خوبی توانسته با استفاده از قالب نامه نگاری به اصلی ترین سوالات ذهنی دختران جوان در حوزه حجاب پاسخ دهد. شیوه منحصر به فرد نویسنده در ارائه مفاهیم باعث شده است تا در فضایی به دور از کلیشه ها و تکرارها، مفاهیم جدی و فلسفی در قالب مکالماتی روان و کاربردی پیش روی خواننده قرار گیرد.

در بخشی از این کتاب آمده است: «مادر عزیزم! دخترت از زمانی که خودش را شناخته و تا جایی که یادش می آید اعتقاداتش مهم ترین مسأله زندگی اش بوده و احکام الهی را در حد توان انجام می داده. فلسفه خیلی از این احکام را نمی دانستم اما به خاطر ایمان قلبی و آرامشی که برایم داشت با اشتیاق تمام آن ها را رعایت می کردم. یکی از آن احکام که الان کمی در فلسفه و علتش تردید دارم حجاب است... اگر حجاب برای من آرامش می آورد، دیگران هم همین احساس را در مورد پوشش خودشان دارند. آیا اصلاً ملاکی برای ترجیح نوع خاصی از پوش وجود دارد یا هرکسی هر پوششی را که انتخاب کند همان پوشش برایش بهترین است؟»

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: