سازمان بهزیستی در هفته‌ای که گذشت؛

تفاهم بهزیستی با وزارت صنعت برای اشتغالزایی ویژه مددجویان/ نداشتن سوء سابقه و توان اقتصادی، مهمترین فاکتورهای فرزندخواندگی

کدخبر: 2232256

مهم ترین اخبار و رویداد های سازمان بهزیستی کشور از ۱۵ تا ۲۱ تیرماه را در این گزارش مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان بهزیستی کشور در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

فاصله عمیق مناسب سازی معابر شهری با استانداردهای تعیین شده

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه دبیرخانه شورای عالی مناسب سازی در سازمان بهزیستی کشور مستقر است، اظهار کرد: وظیفه رصد انجام وظایف دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی و میزان اهتمام آن ها در حوزه مناسب سازی بر عهده سازمان بهزیستی کشور است.

وی با اشاره به روند کند مناسب سازی معابر در ادامه تصریح کرد: رئیس شورای هماهنگی مناسب سازی، وزیر کشور است و آخرین جلسه ستاد مناسب سازی کشور در فروردین ماه سال جاری با حضور سایر اعضا برگزار شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: ضعف عملکرد دستگاه های مسئول در مناسب سازی معابر برای معلولان مورد تایید بوده است، البته این مناسب سازی نه تنها در حوزه معلولان، بلکه در سایر موارد مثل مناسب سازی مسیرها برای تردد سالمندان و کسانی که آسیب موقت دیده اند و یا حتی برای زنان باردار نامناسب و به همین شکل است.

محسنی بندپی همچنین با اشاره به نامناسب بودن مبلمان شهری برای معلولان تاکید کرد: مبلمان شهری فعلی در معابر مختلف با استانداردهای تعیین شده خیلی فاصله دارد و قانون مصوب 22 فروردین ماه که توسط رئیس جمهور به دستگاه های ذی ربط ابلاغ شد، بر مناسب سازی معابر و ساختمان ها تاکید دارد.

آغاز به کار مهد کودک های تهران از ساعت ۶ صبح

داریوش بیات نژاد مدیرکل بهزیستی استان تهران اظهار کرد: دستورالعمل پذیرش کودکان در مهدکودک های تحت نظارت سازمان بهزیستی در ساعت ۶ صبح تا پایان تیر ماه ابلاغ شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بدون تردید در پیش زمینه تصمیم مدیریت مسئولان در رابطه با شروع به کار مهد کودک ها در ساعت ۶ صبح مصلحت اندیشی لازم وجود دارد و سازمان بهزیستی نیز در این تصمیم همراهی لازم را در بخش های مربوط به خود اعمال می کند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به لزوم اجرای دستورالعمل شروع به کار در ساعت ۶ صبح مهدهای کودک تاکید کرد: همه مهدهای کودک ملزم به اجرای دستورالعمل ابلاغی هستند و با واحدهای مهدکودکی که از این موضوع سرباز بزنند، برخورد خواهد شد.

شیوع مصرف موادمخدر در خوزستان بالاتر از میانگین کشوری است

فاطمه عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: بر اساس آخرین شیوع شناسی انجام شده، مصرف موادمخدر در استان خوزستان نسبت به دیگر استان های کشور بیشتر است.

وی در ادامه تصریح کرد: ترتیب سایر استان های کشور بر اساس آخرین شیوع شناسی انجام شده شامل استان گلستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، مرکزی، فارس، کرمانشاه، لرستان و استان سیستان و بلوچستان است و به گفته محققان میزان مصرف موادمخدر بالاتر از میزان میانگین کشوری است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: موضوع پیشگیری و مداخله به هنگام در جلوگیری از وقوع انواع آسیب های اجتماعی و به ویژه آسیب اعتیاد از اهمیت بالایی برخوردار است و بهزیستی اقدامات خود را بیشتر در حوزه پیشگیری از اعتیاد و پس از آن در حوزه های دیگر متمرکز کرده است.

تفاهم بهزیستی با وزارت صنعت برای اشتغالزایی ویژه مددجویان

فرهاد اقطار مدیر کل مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور از امضای تفاهم نامه مشترک میان سازمان بهزیستی و وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور برای ایجاد اشتغال جامعه مددجویان سازمان بهزیستی کشور خبر داد.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه فوق با مشارکت خانه صنعت و معدن کشور استان خراسان رضوی طرحی در جهت به کارگماری و اشتغالزایی مددجویان سازمان بهزیستی کشور اجرا خواهد شد.

مدیر کل مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور به تشریح چگونگی به کارگیری مددجویان پرداخت و اضافه کرد: مددجویان دارای مهارت و همچنین مددجویانی که در دوره های آموزشی بهزیستی شرکت داشته اند، به تدریج در کارخانجات و کارگاه های صنعتی و تولیدی مشغول به کار می شوند.

نداشتن سوء سابقه و توان اقتصادی، مهمترین فاکتورهای فرزندخواندگی

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در حال حاضر قوانین فرزندخواندگی برای خانواده ها و افراد متقاضی فرزندخوانده نسبت به گذشته از تسهیل بیشتری برخوردار شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در گذشته قوانین سخت گیرانه ای برای خانواده های متقاضی فرزندخوانده مثل سند زدن ملک و املاک به نام فرزند اجرا می شد و هم اکنون ملاک واگذاری سرپرستی فرزندان بهزیستی با تغییرات بسیاری همراه شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: نداشتن سوء سابقه، داشتن حسن شهرت و توان اقتصادی مهم ترین فاکتورهای فرزندخواندگی هستند.

مسعودی فرید یادآور شد: پس از تایید اولیه سازمان بهزیستی کشور در خصوص شرایط زوج ها و افراد متقاضی فرزندخوانده که مواردی چون سلامت روان، شرایط جسمی مناسب برای مراقبت از کودک و همچنین توان اقتصادی مناسب آن ها را در بر می گیرد، اقدامات مورد نیاز در مراحل بعدی انجام خواهد شد.

افزایش 14 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی از تیر ماه

حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در سال گذشته مقرر شده بود که در سال 97 مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، 14 درصد افزایش پیدا کند.

وی در ادامه تصریح کرد: افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور از تیر ماه سال جاری اعمال می شود و مبلغ واریزی به حساب مددجویان جامعه هدف نسبت به قبل با 14 درصد افزایش همراه خواهد بود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: افزایش 14 درصدی مستمری مددجویان سازمان بهزیستی کشور، جامعه تحت پوشش معلولان این سازمان را نیز در بر می گیرد.

سلب حضانت موقت از مادری که قصد فروش نوزاد خود را داشت

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: هفته گذشته یک مادر جوان با وساطت یک فرد سابقه دار قصد فروش نوزاد 28 روزه خود را داشت که با هوشیاری به موقع نیروهای پلیس نوزاد نجات پیدا کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از دستگیری متهم سابقه دار که در نقش واسطه و دلال با همدستی مادر نوزاد قصد فروش نوزاد را داشتند، پرونده قضایی برای آن ها تشکیل و نوزاد نیز توسط عوامل اورژانس اجتماعی به یکی از شیرخوارگاه های شهر تهران منتقل شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر نوزاد فوق توسط عوامل شیرخوارگاه تحت مراقبت است و احتمال می دهیم حداقل حکمی که برای این مادر صادر شود، سلب حضانت موقت برای نگهداری نوزاد از وی باشد.

مسعودی فرید به پیگیری جدی واحد مددکاری سازمان بهزیستی کشور در خصوص وضعیت این نوزاد اشاره و تاکید کرد: واحد مددکاری بهزیستی با جدیت پرونده نوزاد فوق را دنبال می کنند و امیدواریم که تصمیم و رای نهایی قاضی قوه قضائیه در پرونده طوری باشد که امنیت نوزاد را به خطر نیندازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: