پژمانفر گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ردپای دلال‌ها در بازار کاغذ/ از کاغذ داخلی باید حمایت شود

کدخبر: 2232222

عضو کمیسیون فرهنگی گفت: یکی از دلایل گرانی کاغذ، افزایش نرخ دلار است اما پای دلال‌ها هم به بازار کاغذ باز شده است.

نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در مورد علت گرانی کاغذ، اظهار کرد: این موضوع تا حدود زیادی به افزایش نرخ دلار برمی گردد.

وی با اشاره به اینکه موضوع گرانی کاغذ در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: متاسفانه پای دلال ها هم به این موضوع باز شده است و آنان نقش مهمی در افزایش قیمت کاغذ داشتند.

عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه در این زمینه با مسئولان وزارت ارشاد هم صحبت کردیم، متذکر شد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اقدامات مناسبی در این باره انجام داده است از جمله آنکه بحث خرید کاغذ خارجی با ارز 4200 را پیگیری می کند.

پژمانفر تاکید کرد: در این شرایط نکته حائز اهمیت آن است که هم باید از کاغذ داخلی مان حمایت شود و هم کاغذ هایی که وارد می شود نباید گران باشد چرا که در غیر این صورت مشکلاتی در زمینه محصولات فرهنگی و از همه مهم تر کتاب برای ما ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل کاغذ باید تصمیماتی هم در حوزه چاپ و نشر اتخاذ شود، تصریح کرد: بازیافت کاغذ یکی از مسائل بسیار مهم است و ما نباید به دنبال روش های قدیمی باشیم و با قطع درخت کاغذ تولید کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد: ما برای حل مشکل کاغذ باید از تجربه های دنیا به خوبی بهره بگیریم و می توانیم با احیای بسیاری از ظرفیت های داخلی مان، کاغذ مرغوب داشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: