جام جهانی ۲۰۱۸؛

خلاصه و نتیحه دیدار کرواسی و انگلیس

کدخبر: 2232019

تیم ملی فوتبال کرواسی با برتری ۲ بر یک مقابل انگلیس برای نخستین بار به فینال جام جهانی رسید.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین دیدار مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بین تیم های ملی فوتبال انگلیس و کرواسی از ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته (چهارشنبه) با قضاوت جونیت چاکر ترکیه ای برگزار و در نهایت شاگردان زلاتکو دالیچ موفق شدند با برتری ۲ بر یک مقابل سه شیر ها در وقت اضافی این بازی، برای نخستین بار راهی فینال بزرگ ترین آوردگاه جهان فوتبال شوند.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

ترکیب انگلیس:

جردن پیکفورد، جان استونز، هری مگوایر، کیران تریپیر، کیل واکر (جیمی واردی) جسی لینگارد، جردن هندرسون (اریک دایر) هری کین، رحیم استرلینگ (مارکوس راشفورد) دله آلی، اشلی یانگ (دنی رز)

ترکیب کرواسی:

دنیل سوباشیچ، شیمه ورسالیکو، دنیل استرینیچ (جوسیپ پریواریچ) ایوان پریشیچ، دژان لوورن، ایوان راکیتیچ، لوکا مودریچ (میلان بادلی) مارسلو بروزوویچ، ماریو مانژوکیچ (ودران چورلوکا) آنته ربیچ (آندره کراماریچ) دوماگوژ ویدا

این بازی با شروع طوفانی شاگردان گرت ساوت گیت آغاز شد و آن ها خیلی زود و دقیقه ۵ با ضربه ایستگاهی تماشایی کیران تریپیر نخستین گل خود را به ثمر رساندند. کروات ها پس از این شوک به خودشان آمدند و در همان نیمه اول موقعیت هایی روی دروازه پیکفورد خلق کردند، اما نتوانستند از این فرصت ها نتیجه ای بگیرند.

نیمه دوم هم با حملات مداوم شاگردان زلاتکو دالیچ شروع شد تا اینکه ایوان پریشیچ دقیقه ۶۸ با ارسال دقیق شیمه ورسالیکو و ضربه ای نوک پا از مقابل سر کیل واکر، گل تساوی بازی را به ثمر رساند. در ادامه ۲ تیم تا حدی به جنگ های میانه زمین روی آوردند، اما باز هم شطرنجی پوشان بیشتر از حریف صاحب موقعیت شدند. با این وجود بازی در ۹۰ دقیقه با تساوی یک بر یک پایان یافت. اوج این حملات به ضربه ایوان پریشیچ به تیر دروازه پیکفورد باز می گشت.

درحالیکه ۲ بازی قبلی کرواسی در جام جهانی ۲۰۱۸ به ضربات پنالتی رسیده بود، اما بازیکنان انگلیس در وقت های اضافی کم رمق تر از کروات ها نشان دادند و همین امر سبب شد به این تیم موقعیت های خوبی بدهند.

در نهایت فشار حملات کرواسی در دقیقه ۱۰۹ به ثمر نشست و روی ضربه سر ایوان پریشیچ از گوشه سمت راست پشت محوطه جریمه انگلیس و تعلل جان استونز، ماریو مانژوکیچ با فرار از عمق دفاع سه شیر ها در موقعیت تک به تک با پیکفورد قرار گرفت و گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند.

جلو کشیدن انگلیسی ها هم از این دقیقه حاصلی نداشت تا حسرت این کشور خالق فوتبال برای صعود به فینال جام جهانی دست کم ۵۶ ساله شود.

ایوان پریشیچ به عنوان برترین بازیکن این بازی انتخاب شد .

کرواسی از ساعت ۱۹:۳۰ یک شنبه ۲۴ تیر در ورزشگاه لوژنیکی دیدار فینال را مقابل فرانسه برگزار می کند و در بازی رده بندی جام هم از ساعت ۱۹:۳۰ شنبه ۲۳ تیر تیم های انگلیس و بلژیک که در گروه هفتم مسابقات هم گروه بودند، به مصاف هم می روند.

بیشتر بخوانید:

  • پرشیچ بهترین بازیکن دیدار کرواسی و انگلیس شد
  • دالیچ: به کمک خداوند قهرمان جهان خواهیم شد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: