رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد

پایان عملیات جستجوی پیکر مسافران هواپیمای تهران ـ یاسوج در ارتفاعات دنا

کدخبر: 2226406

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به پایان عملیات جستجو در ارتفاعات دنا به تشریح این عملیات پرداخت.

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پایان عملیات جستجوی پیکر مسافران حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج در ارتفاعات کوه دنا اظهار کرد: امروز این عملیات به پایان رسید و امدادگران ما در سخت‌ترین شرایط ایثارگرانه کار کردند و در طول این مدت تمام تلاشمان این بود که بتوانیم با یافتن پیکر مسافران این هواپیما تسلی خاطر خانواده‌های آنها و بازماندگان‌شان باشیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، اضافه کرد: در طول این ماه‌ها از تمام توان و نیروهای تخصصی خود استفاده کردیم و آنها هم تمام تلاش‌شان را انجام دادند و در هر شرایطی کار جستجو را متوقف نکردند. حتی در زمانی مانند سال تحویل نیز آنها مشغول عملیات جستجو برای یافتن پیکرها بوده‌اند.

وی در ادامه گفت: در روزهای اول از چهار فروند بالگرد استفاده کردیم و اواخر نیز یک فروند بالگرد در منطقه حضور داشت که کمک بسیار زیادی به ما کرد.

سلیمی با اشاره به برخی از موانع پیش روی عملیات گفت: در طول این مدت ما نه تنها از نظر امکانات، تجهیزات و نیروی متخصص مشکلی نداشتیم بلکه در شرایط خوبی بودیم و یکی از مشکلاتی که پیش روی ما بود حضور نیروهای مردمی در روزهای اول بود که بدون هماهنگی وارد منطقه شدند و کار را کمی برای ما سخت کردند تا جایی که گاهی نیروهای ما مجبور به امدادرسانی به این افراد می‌شدند.

سلیمی در ادامه گفت: از همه نیروهایی که کمک کردند تشکر می‌کنم که باعث شدند شرمنده خانواده‌ها و بازماندگان نشویم و در سخت‌ترین شرایط عملیات را پیش بردند. حتی بعضی از خانواده‌ها که در منطقه حضور پیدا کردند و روند عملیات جستجو را مشاهده کردند، دیدند که چگونه این افراد جانشان را کف دستشان گذاشتند تا امدادرسانی را انجام بدهند. با وجود تمام امکانات و نیروهای قابل قبول، آنهایی که عملیات را انجام دادند در آن شرایط سخت کار فوق‌العاده‌ای را پیش بردند.

وی در ادامه گفت: عملیات حتی پس از عید مشکل‌تر از روزهای آغازین شده بود. زیرا هم دما پایین آمده بود و هم سرعت باد نسبت به روزهای اول بیشتر شده بود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد جستجوی پیکرها گفت: تمام جنازه‌ها را در حداکثر ممکن توانستیم به پایین منتقل کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۳۵۱ تیم متشکل از ۱۲۷۲ امدادگر در عملیات حضور داشتند، گفت: ۹۴۸ امدادگر کوهستان، ۶۰ نفر نیروی متخصص یخ و برف از جمله نیروهای امدادرسان ما بودند و در طول عملیات ۳۶۶ سورتی پرواز انجام شد که بیش از ۱۳۰۰ نفر و بیش از ۵۰ هزار کیلو بار که شامل نیازهای امدادگران که در محل عملیات حضور پیدا می‌کردند و اقلامی از جمله چادر برای اسکان و شب مانی آنها بود انتقال داده شد. همچنین در طول عملیات دائما یکی از مدیران رده بالای سازمان امداد و نجات در محل حضور داشت و عملیات را رصد می‌کرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: