مقدسی:

سیاست‌های درست اقتصادی جایگزین سیاست‌های نادرست فعلی شود

کدخبر: 2226339

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: صاحبان پول و سرمایه برای کسب سود در بخش‌های انتفاعی سرمایه‌گذاری می‌کنند و این مجموعه نظام، دولت، قوه قضاییه و مجلس است که باید با ایجاد جاذبه اقتصادی بستر رونق اقتصادی و کسب سود را به صورت توامان به وجود آورند.

سیدمهدی مقدسی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه «نمی‌توان با دستورالعمل و بخشنامه منابع مالی را مجبور و محدود کرد» اظهار داشت: اقتصاد، دستورپذیر و تحکم‌پذیر نیست و منطق خودش را دارد. سیاستگذاری صحیح و معقول اقتصادی برای هدایت نقدینگی و سرمایه‌ها باید جاذبه بخش‌های مولد اقتصاد را به سطحی برسانند که سرمایه‌ها و نقدینگی برای کسب سود، جذب این بخش‌ها شود نه اینکه برای آرام کردن آشفتگی‌ها و نابسامانی‌های اقتصادی، سیاستهای اجباری، سلبی و امنیتی به اجرا درآید.

نماینده مردم اراک در مجلس ادامه داد: اگر سیاست‌های درست اقتصادی جایگزین سیاست‌های نادرست فعلی شود مثلا اگر رونق بورس در دستور کار تیم اقتصادی دولت و سایر مجموعه‌های اقتصادی خارج از دولت قرار گیرد و شرایطی به وجود آید که با تزریق نقدینگی به این بازار، شرکتها و کارخانجات تولیدی و خدماتی از بحران مالی خارج شوند آن وقت می‌توان انتظار داشت به مرور وضعیت بازار تولید، کار و کالا بهبود یابد، در این صورت موفق به جذب نقدینگی و هدایت منطقی و معقول آن به واحدهای تولیدی و خدماتی بدون کمترین فشار و دستوری اجرایی می‌شود.

وی هدایت نقدینگی به بازار بورس را منطقی‌ترین و معقول‌ترین راه محدود کردن پول دانست و افزود: اگر سیاستهای اقتصادی به درستی اصلاح و با منطق اقتصادی مطابقت پیدا کند یقینا یکی از بازارهایی که نقدینگی به آن هدایت می‌شود بازار بورس خواهد بود. در این صورت سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار نسبت به کسب سود «مطمئن»، دولت نسبت به رونق اقتصادی و نیروی کار نسبت به شغل پایدار اطمینان خاطر پیدا خواهند کرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز امیدواری کرد: استمرار نشست های اقتصادی معاون اول رییس‌جمهور، کمیسیون‌های اقتصادی و صنایع و معادن مجلس و مسؤولان عالی قضایی موجب اتخاذ سیاستهای اصولی و به موقع اقتصادی شود.

مقدسی ایجاد «جاذبه اقتصادی» را پیش‌شرط جذب نقدینگی سرگردان و سرمایه‌های کلان اقتصادی دانست و تاکید کرد: علت شکست سیاست‌های اقتصادی، برخوردهای سلبی و غیرمعقولانه است که گاه و بی‌گاه توسط قوای مجریه و قضاییه به اجرا گذاشته می‌شود در حالی که تصمیم درست اقتصادی ایجاد «جاذبه» برای جذب سرمایه و نقدینگی است. جاذبه اقتصادی همچون موم به نقدینگی و سرمایه می‌چسبد و موجب جذب آن به بخش‌های اقتصادی می‌شود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: