جمالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مسئولان آمریکا ادب سیاسی ندارند/ ایالات متحده با رویکردهایش برای هیچ کشوری قابل اعتماد نیست

کدخبر: 2226338

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: آمریکا با وجود رفتارها و رویکردهای خصمانه با برخی از کشورها برای هیچ کشوری قابل اعتماد نیست.

محمدجواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ با اشاره به اهداف پشت پرده ایالات متحده در خروج از معاهدات بین المللی اظهار کرد: در همه دولت های آمریکا این دکترین پذیرفته شده است که سازمان های بین المللی موافق در جهت منافع آمریکا باید تقویت و هر سازمان و یا معاهده بین المللی که مخالف منافع آمریکا باشد، باید تضعیف شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ایالات متحده تا زمانی شورای امنیت سازمان ملل را می پذیرد که اجازه جنگ و حمله به کشور مورد نظرش را بدهد در غیر این صورت از آن هم عبور می کند.

جمالی با بیان اینکه شدت و سرعت رفتارهای آ مریکا تغییر می کند،گفت: در حال حاضر با توجه به روی کار آمدن ترامپ رفتارهای آمریکا سرعت و شدت بیشتری پیدا کرده است، لذا این مسئله جزء دکترین حاکمیتی ایالات متحده است و ما شاهد هستیم که آمریکا از معاهدات بین المللی همچون پاریس، برجام و شورای حقوق بشر خارج می شود.

وی با اشاره به اینکه سردمداران آمریکا ادب سیاسی ندارند، گفت: وزیر امور خارجه آمریکا شورای حقوق بشر را به فاضلاب تشبیه می کند و از آن خنده دار تر اینکه آنها مسائلی همچون یک جانبه گرایی، ضدیت با اسرائیل و عمل سیاسی را مطرح کرده اند، در حالی که خود آمریکا در شورای امنیت بدون استدلال و چشم بسته تمام قطع نامه هایی که علیه اسرائیل صادر شده است را وتو می کند.

نماینده مردم شیراز خاطر نشان کرد: آمریکا با وجود رویکردهای خصمانه خود در قبال ایران، کره شمالی،کانادا و لیبی برای هیچ کشوری قابل اعتماد نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: