با اعلام نتایج اولیه آراء؛

شماری از رهبران جهان پیروزی «اردوغان» را در انتخابات تبریک گفتند

کدخبر: 2226310

همزمان با اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، شماری از سران کشورهای جهان در تماس تلفنی با رئیس جمهور کنونی ترکیه پیروزی وی را تبریک گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، اواخر روز یکشنبه و در پی اعلام نتایج اولیه انتخابات که از پیروزی رئیس جمهور کنونی ترکیه حکایت می کند، شماری از سران کشورهای جهان در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» پیروزی مجدد وی را در این انتخابات تبریک گفتند.

«الهام علی اُف» رئیس جمهور آذربایجان نخستین رهبری بود که که پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات با همتای ترکیه ای خود بطور تلفنی گفتگو کرد.

اندکی پس از آن، «باقر عزت بیگویچ» رئیس هیأت سه نفره ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین، «محمود عباس» رئیس جمهور فلسطین و «ادی راما» نخست وزیر آلبانی نیز به رئیس جمهور ترکیه تبریک گفتند.

«ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان نیز نخستین رهبر یک کشور عضو اتحادیه اروپا بود که در تماس تلفنی با اردوغان، موفقیت وی در انتخابات را تبریک گفت.

«نیکلاس کوتزیاس» وزیر امور خارجه یونان و «ممدی توره» وزیر خارجه گینه نیز در تماس تلفنی با «مولود چاوش اوغلو» همتای ترکیه ای خود موفقیت حزب «عدالت و توسعه» را در انتخابات پارلمانی تبریک گفتند.

گفتنی است که با شمارش تقریباً ۸۰ درصد آراء در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، پیش بینی می شود که اردوغان با کسب ۵۴.۴ درصد پیشتاز و برنده نهایی این انتخابات اعلام شود.

در مقابل، «محرم اینجه» نامزد حزب جمهوریخواه خلق ترکیه و رقیب اصلی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور توانست ۲۹.۸ درصد آراء را نصیب خود سازد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: