وزیر دفاع ترکیه فاش کرد؛

اسرائیل با پهپاد‌های شناسایی هرون ارتش ترکیه را فریب داد

کدخبر: 2226297

­وزیر دفاع ترکیه فاش کرد رژیم صهیونیستی با فروش ۱۰ پهپاد شناسایی هرون، ارتش ترکیه را فریب داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، نورالدین چانیکلی، وزیر دفاع ترکیه، به روزنامه «ینی شفق» گفت: «در سال ۲۰۰۴ با پرداخت مقادیر زیادی پول، ده فروند پهپاد هرون از اسراییل خریداری کردیم. امکان استفاده از آن ها را به ما ندادند. مهندسانی که از اسراییل آمدند، از این پهپاد ها استفاده کردند و براساس اطلاعاتی که آن ها جمع آوری کردند، هواپیما های اف - ۱۶ ما کوه ها و صخره ها را بمباران کردند که بعدا فهمیدیم خیلی از آن اطلاعات غلط بوده است.»

وزیر دفاع ترکیه افزود: «سامانه های هوشمند همه هواپیما های اف - ۱۶ را ارتقاء داده ایم و ملی کرده ایم. همچنین سامانه های هوشمند تانک های لئوپار خریداری شده از آلمان و تانک های ام - ۶۰ خریداری شده از آمریکا را تغییر داده ایم.»

وزیر دفاع ترکیه گفت: «۶۰ فروند از تانک های ما با موشک هایی که آمریکا و متحدانمان به تروریست ها داده اند، هدف قرار گرفته اند».

نورالدین چانیکلی افزود: «سلاح هایی را که از آمریکا برای عملیات "شاخه زیتون" خریداری کرده بودیم، پس از پایان عملیات تحویل دادند و وقتی علت را سوال کردیم، گفتند ببخشید!»

وزیر دفاع ترکیه افزود امروز بدون خرید هرگونه سلاحی از خارج، قادر به اجرای عملیات نظامی برون مرزی هستیم.

نورالدین چانیکلی درباره خرید هواپیما های اف - ۳۵ از آمریکا نیز گفت: «تاکنون ۸۰۰ میلیون دلار پرداخت کرده ایم. این هواپیما با مشارکت ۹ کشور عضو ناتو ساخته می شود که مهمترین قطعات فنی آن در آمریکا تولید می شود. برای خرید آن ها ۱۱ میلیارد دلار پرداخت خواهیم کرد. تاکنون ۸۰۰ میلیون دلار پرداخت کرده ایم. شروط تفاهم نامه با آمریکا را بدون تاخیر اجرا کرده ایم.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: