درخواست مغربی‌ها برای تصویب قانون ممنوعیت عادی سازی روابط با تل‌آویو

کدخبر: 2226296

با انجام دومین سفر هیئت مغربی به فلسطین اشغالی یک گروه مغربی از پارلمان این کشور خواست تا قانونی تصویب کند که هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ممنوع کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، چندی پیش یک هیئت از مهندسان، هنرمندان و فعالان اقتصادی مغرب به دعوت تل آویو به فلسطین اشغالی رفت که با موجی از مخالفت های مردمی روبرو شد. دولت رباط مجبور شد اعلام کند این سفر ربطی به دولت ندارد و یک سفر کاری است.

روزنامه الجزایری "الخبر" درباره دومین سفر هیئت مغربی نوشت: این هیئت متشکل از زنان مغربی بود که هفته گذشته به فلسطین اشغالی رفت . اعضای این هیئت به قدس و حیفا سفر کردند و با نمایندگان کنست ( پارلمان ) و مقامات رژیم صهیونیستی به گفت وگو نشستند.

رادیوی صهیونیستی "ریشت کان" نیز بدون اشاره به تعداد اعضای هیئت مغربی اعلام کرد: در این سفر زنان مغربی در کارگاه ها و نشست های مربوط به " افزایش جایگاه زن " شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، چند روز پس از ورود هیئت زنان مغربی به فلسطین اشغالی، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در صفحات " فیسبوک " و " توئیتر" خود گزارش تصویری از دیدار اعضای این هیئت از موسسات رسمی این رژیم منتشر کرد که خشم مردم مغرب به ویژه مخالفان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ذیل این گزارش مدعی شد: اعضای این هیئت نمایندگان جامعه مدنی مغرب هستند که به گفت وگو و ارتباط با همتایان اسرائیلی خود معتقدند.

در همین حال، گروه مغربی "دیده بان مخالف سازش" سفر هیئت زنان مغربی به فلسطین اشغالی را جنایت خواند و شرکت کنندگان در آن را مزدوران رژیم صهیونیستی معرفی کرد.

"عزیز هناوی" نویسنده این گروه با اشاره به سفر اخیر دو هیئت مغربی به فلسطین اشغالی گفت: این سفرها را نمی توان در چارچوب روند به اصطلاح صلح با تل آویو محسوب کرد ، زیرا سال هاست که باب این روند مسدود شده است.

وی دعوت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از هیئت های مغربی را جنگ رسانه ای تل آویو علیه مغرب دانست و تصریح کرد: گروه " دیده بان مخالف سازش " مغرب خواستار تصویب قانونی در پارلمان است که هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ممنوع کند.

از سوی دیگر گروه "اقدام ملی برای فلسطین" مغرب، دعوت یکی از جنایتکاران رژیم صهیونیستی برای حضور در "کنفرانس قدس " را محکوم کرد و خواستار دستگیری او شد.

به گزارش یک مرکز ضد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مغرب، این گروه با انتشار بیانیه ای "موسی امیر اف" را به دست داشتن در کشتار و آواره کردن فلسطینی ها و شرکت در عملیات اشغال قدس در سال 1967 متهم کرد.

قرار است کنفرانس قدس 24 تا 26 ماه جاری میلادی تحت نظارت وزارت خارجه مغرب و با همکاری سازمان ملل و کنفرانس اسلامی در رباط برگزار شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: