خداحافظی سفیر ایران در بیروت با برخی مقامات لبنانی

کدخبر: 2226283

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت با برخی مقامات لبنانی از جمله ولید جنبلاط دیدار و از آنها خداحافظی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه المنار، محمد فتحعلی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت که در آستانه اتمام ماموریت دیپلماتیک خود است با ولید جنبلاط، رییس حزب سوسیال ترقی‌خواه لبنان در کلیمنصو دیدار و از وی خداحافظی کرد.

در این دیدار دو طرف در مورد آخرین تحولات لبنان و منطقه بحث و گفت‌وگو کردند.

غازی العریضی، نماینده پیشین پارلمان لبنان و درید یاغی، نایب رییس حزب سوسیال ترقی‌خواه لبنان در امور خارجه در این دیدار حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، محمد فتحعلی با شیخ محمد یزبک، رییس هیات شرعی حزب‌الله لبنان در دفتر وی در بعلبک دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار شیخ یزبک ضمن استقبال گرم از سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، گفت: بسیار برای ما سخت است که این دیدار، دیدار وداع با سفیری که زحمت‌های زیادی در این مدت کشید وصله وصل لبنان و ایران بود اما قضا و قدر و سرنوشت همین است.

وی با بیان اینکه سفیر ایران در بیروت تصویر زیبایی به روابط دوجانبه ایران و لبنان داد، افزود: دست ایران برای حمایت از لبنان همیشه دراز است و این کشور برای لبنان جز عزت و کرامت در مقابل دشمنان چیزی نمی‌خواهد.

از سوی دیگر محمد فتحعلی با ابراز خرسندی و افخار به دلیل حضور در میان علمای بزرگ دین بخصوص شیخ محمد یزبک، گفت: زمانی که از شیخ یزبک نام می‌بریم یاد خدمت‌های وی در انتشار دین مبین اسلام و نشر علم و تعلیم و تربیت و تربیت نسلی مومن، پایبند و مقاوم می‌افتیم.

وی با بیان اینکه شهر بعلبک شاهد ولادت مقاومت بود، گفت: زمانی که در مورد مقاومت صحبت می‌کنیم لازم است از خون شهدا و فداکاری‌های مجاهدین قهرمان یاد کنیم زیرا اگر آنها نبودند این پیروزی‌های بزرگ نیز محقق نمی‌شد.

وی با بیان اینکه امیدوارم بر اصول و عقایدمان پایبند بمانیم، ادامه داد: این فداکاری‌های بزرگ تاریخ‌نویسان را مجبور می‌کند تا بگویند ما از زمان خلقت تا به امروز شاهد فداکاری‌های این‌چنینی نبوده‌ایم.

سفیر کشورمان در بیروت گفت: ماموریت رسمی‌مان در لبنان با ماموریت‌های دیگر تفاوت داشت زیرا این کشور از نظر آزادی، تنوع، تمدن و نخبگان متفاوت و متمایز است که این مسائل طعم و ارزش خاصی به لبنان می‌دهد اما مهم‌تر از همه این مسائل این است که این کشور شعله مقاومت قهرمان اسلامی است به همین دلیل به شما می‌گویم که جسم من از این کشور می‌رود اما برادری وفادار برای شما در وزارت خارجه خواهم ماند.

در این دیدار، حسین الحاج حسن وزیر صنعت لبنان و برخی نمایندگان پارلمانی لبنان از جمله علی المقداد، انور جمعه، ابراهیم الموسوی و ایهاب حماده و همچنین نمایندگان پیشین پارلمان لبنان از جمله حسین الموسوی و نوار الساحلی و همچنین ابراهیم امین السید، رییس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان و محمد یاغی مسئول منطقه بقاع در حزب‌الله و شیخ علی طه شهردار بعلبک حضور داشتند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز با فیصل الداوود دبیرکل جنبش، «النضال اللبنانی العربی» دیدار و از وی خداحافظی کرد.

الداوود در این دیدار ضمن تشکر از فتحعلی و تقدیر از مواضع ایران در حمایت از مقاومت در مبارزه با تروریست‌ها، گفت: جمهوری اسلامی ایران شکل درگیری عربی ـ اسرائیلی را تغییر داد.

وی افزود که ایران طرح آمریکایی ـ اسرائیلی را شکست داد و از فلسطین و قدس دفاع کرد.

محمد فتحعلی با سید علی فضل الله،از علمای لبنان و بشاره بطرس الراعی، رهبر مسیحیان مارونی لبنان و جوزاف عون، رئیس ارتش لبنان دیدار و از آنها خدافظی کرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: