نقوی حسینی:

برجامی نمانده که بخواهیم از آن خارج شویم/ برجام بی خاصیت شده است

کدخبر: 2226282

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با بدعهدی طرف‌های مقابل دیگر اصلا برجامی باقی نمانده که بخواهیم از آن خارج شویم.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به صحبت های اخیر معاون وزیر امور خارجه در خصوص امکان خروج ایران از برجام در هفته های آینده در صورت عدم تضمین های عملی از سوی اروپا، اظهار کرد: مطابق ۱۱ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که تنها مرجع راستی آزمایی برجام محسوب می شود، ایران به تعهدات خود در طول اجرایی شدن توافق هسته ای پایبند بوده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه طرف آمریکایی بدون توجه به تعهدات برجامی خود قوانین بین المللی را نقض کرده است، بیان کرد: این کشور حتی زمانیکه عضو برجام بود نسبت به هیچیک از تعهدات خود عمل نکرد و نهایتا به طور آشکارا از آن خارج شد.

وی ادامه داد: پس از خروج آمریکا سایر کشور های باقی مانده در برجام باید تضمین های عملی را به ایران بدهند و در عین حال نسبت به جبران خسارات ناشی از خروج آمریکا نیز اعلام آمادگی کنند.

نقوی حسینی با بیان اینکه اگر چنین تضمین هایی داده شود، ایران به برجام پایبند خواهد ماند، گفت: ایران طی هفته های آینده سعی می کند توانمندی اروپا را برای جبران خسارت ناشی از خروج آمریکا بررسی کند.

وی افزود: اما در شرایط کنونی و با توجه به رویه ای که پیش آمده جمهوری اسلامی ایران تردید دارد و فکر می کند که اروپا قادر نیست تضمین های لازم را بدهد و جبران خسارت کند، بنابراین اگر شک و تردید ها ادامه داشته باشد جمهوری اسلامی ایران حتما تصمیم دیگری خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه دیگر اصلا برجامی باقی نمانده که بخواهیم از آن خارج شویم، اضافه کرد: اروپایی ها و آمریکایی ها با بد عهدی ای که انجام داده اند، این توافق چند جانبه را مضمحل کردند، به طوریکه برجام بی خاصیت شده است.

نقوی حسینی در پایان با تشریح پیامد های خروج ایران از برجام، تصریح کرد: اگر این تعهدات پذیرفته شده دیگر وجود نداشته باشد ایران در فعالیت های هسته ای و همچنین فعالیت های دیگر خود در حوزه دفاعی کاملا با دست باز عمل خواهد کرد و هر اقدامی که لازم باشد انجام می دهد چنانچه دیگر اروپایی ها نمی توانند ادعایی داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: