قیمت بلیت قطار ۱۰ درصد افزایش یافت

عنوان

پس از چند ماه گمانه زنی، سرانجام با موافقت راه آهن و سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده قیمت بلیت قطار افزایش یافت.

به گزارش ایسنا،  علی رضا شیخ طاهری - عضو هیئت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی - در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران گفت: با پیگیری های صورت گرفته سرانجام سازمان های ذیربط با افزایش ۱۰ درصدی نرخ بلیت قطار موافقت کردند که از امروز ( اول تیر ماه) اجرایی می‌شود.
به گفته وی این افزایش نرخ در حالی صورت گرفته که شرکت های حمل و نقل ریلی با آن مخالفند و درخواست افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت را داشته‌اند.
شیخ طاهری با اشاره به حاشیه سود بسیار محدود شرکت های ریلی، تاکید کرد: با توجه به اینکه سالانه هزینه های جاری شرکت های مسافری افزایش پیدا می کند و از هزینه حفظ و نگهداری واگن ها گرفته تا حقوق نیروهای انسانی، عملا باید سالانه ۱۰ درصد بهای بلیت افزایش یابد. این در حالی است که آخرین افزایش نرخ به سال ۱۳۹۴ باز می‌گشت و بعد از سه سال تنها با افزایش ۱۰ درصدی نرخ ها موافقت شده است.
این فعال عرصه ریلی همچنین به موضوع کنار رفتن واگن های با عمر بالای ۳۰ سال نیز اشاره کرد و گفت: آنچه در طول روزهای گذشته بحث آن مطرح شده مربوط به کنار گذاشتن این واگن ها نمی‌شود بلکه واگن های ۳۰ ساله نیاز به ایمن سازی و بهسازی دارند. از این رو اگر شرکت های ریلی این واگن ها را بازسازی کنند می توانند برای یک دوره ۱۵ ساله دیگر نیز از آنها استفاده کنند.
به گزارش ایسنا، گشایش دوره جدید بلیت فروشی قطار در تابستان امسال از سوی راه اهن با حاشیه هایی همراه بود. ابتدا شرکت رجا از دیر باز شدن سامانه‌ها برای فروش بلیت انتقاد کرد و سپس این شرکت که حدود ۵۰ درصد از ظرفیت ناوگان را در اختیار دارد، بلیت فروشی خود را با چند روز تاخیر کلید زد.
شرکت های ریلی در طول ماه های گذشته با راه آهن اختلاف نظری جدی بر سر قیمت بلیت داشتند و در حالی که درخواست آنها برای افزایش قیمت بلیت ارائه شده بود، راه آهن چند روز قبل موافقت خود را اعلام کرد تا با تایید سازمان حمایت افزایش ۱۰ درصدی کلید بخورد.
آخرین افزایش قیمت بلیت قطار به سال ۱۳۹۴ باز می‌گشت. راه آهن در دستور العمل وقت خود اعلام کرده بود که شرکت های ریلی می توانند در صورت ارائه تخفیف به مسافران در ایام معمول سال، در روزهای پیک سفر قیمت بلیت شان را تا سقف ۲۰ درصد افزایش دهند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

کلمه های کلیدی

ارسال نظر

نگاهی به پدیده فقر و کارهای خیریه

قیمتِ کار خیر

صعود جوانان، سقوط پیشکسوت‌ها!

سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر را باید جشنواره «تنوع و تکنیک» نامید؛ جشنواره‌ای که مهمترین ویژگی آن که گاهی تبدیل به بزرگترین نقطه قوت آن و گاهی تبدیل به بزرگترین نقطه ضعف آن می‌شد، همین «تنوع و تکنیک» بود!

تشکیل وزارت بازرگانی مشکلی را حل نخواهد کرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: تشکیل وزارت بازرگانی هزینه و وقت زیادی را تلف خواهد کرد. اینکه دولت به بهانه ساماندهی وضعیت فعلی به دنبال تشکیل وزارت بازرگانی است، پذیرفتنی نمی‌باشد. با تشکیل وزارت بازرگانی مشکلی حل نخواهد نشد. حتی می‌توان گفت مشکلات دیگری ایجاد می‌شود.

ارتباط عاملان جنایت با برخی کشورهای منطقه

حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان را تسلیت گفتند.

مهم‌ترین مطالب سرویس

اقساط بازگشتی مسکن مهر، سقف بالای سر ۱۳ میلیون روستایی
راهکارهایی برای مقاوم‌سازی بافت فرسوده روستایی
اختصاص ۶۵۳۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی در بودجه ۹۸
اشتغال‌زایی پایدار  با بهبود فضای کسب‌وکار یا پول‌پاشی؟
مهدی غضنفری وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت
دولت روحانی مرد مقابله با تحریم و شرایط سخت نیست
عدنان موسی‌پور، رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران
تحریم‌های خارجی را دور می‌زنیم با تحریم‌های داخلی چه کنیم؟
داود سوری استاد اقتصاد دانشگاه شریف
توان اجرایی و بار علمی دولت در حال کاهش است
رئیس کمیسیون مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران
گوشت ۹۰ هزار تومانی تقصیر نهادهای نظارتی است
روایت حسین راغفر، استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا از برخی اتفاقات عجیب در اقتصاد کشور؛‌
جایی که آب نیست، پتروشیمی ساخته‌اند
  • پر بیننده‌ترین
  • پر بحث‌ترین