زنگنه در حاشیه اجلاس اوپک:

تحریم نفتی ایران و لزوم حمایت دیگر تولید کنندگان در نشست روز جمعه اوپک حتما طرح می‌شود

کدخبر: 2224376

زنگنه گفت: درخواست ما از رئیس اوپک برای طرح موضوع تحریم نفتی ایران در اجلاس اوپک و لزوم حمایت سایر تولیدکنندگان از سوی رئیس اوپک رد نشده و در اجلاس روز جمعه حتماً طرح خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز زنگنه وزیر نفت ایران در وین اتریش، در حاشیه اجلاس اوپک در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید درخواست شما از رئیس اوپک درباره طرح موضوع تحریم نفتی ایران در اجلاس این هفته اوپک رد شده است، گفت:‌ درخواست ما از سوی رئیس اوپک رد نشده و قرار است موضوع تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا و لزوم حمایت کشورهای تولیدکننده در اجلاس روز جمعه طرح شود.

زنگنه تأکید کرد: این موضوع در قالب پراسیجر یا آلترناتیو مطرح می‌شود ولی به هر حال این موضوع در اجلاس روز جمعه حتماً مطرح خواهد شد.

وی گفت:‌ونزوئلا نیز همچنین درخواستی کرده و کشورهای دیگر هم از آن حمایت کرده‌‌اند.

* از نفت استفاده ابزاری نشود/سعی می‌کنیم حداقل کاهش تولید و صادرات را داشته باشیم

وزیر نفت ایران افزود: خواسته ما این است که از نفت استفاده ابزاری نشود و از آن علیه تولیدکنندگان نفت به کار گرفته نشود.

زنگنه در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت:‌ ما در صورت اعمال تحریم‌ها تلاش می‌کنیم حداقل کاهش در تولید و صادرات را داشته باشیم.

پیش از این زنگنه وزیر نفت ایران طی نامه‌ای از رئیس اوپک و براساس مفاد اساسنامه اوپک درخواست کرده بود تا موضوع تحریم نفتی ایران و لزوم حمایت سایر تولیدکنندگان را به عنوان دستور کار جلسه ۲۲ ژوئن اوپک قرار دهند.

پیش از این رسانه‌های خارجی مدعی شدند که رئیس اوپک درخواست وزیر نفت ایران مبنی بر طرح تحریم نفتی ایران در نشست اوپک که ماه ژوئن را رد کرده است و احتمال طرح آن را برای نشست آتی امکانپذیر دانسته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: