مدیرعامل باشگاه سپاهان:

بودجه سپاهان را ارقامی می‌گویند که برای خود ما هم عجیب است/باشگاه‌ها حاضر باشند، رقم قراردادهایمان را اعلام می‌کنم

کدخبر: 2221795

مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان گفت: در مورد بودجه سپاهان اعداد و ارقامی می‌شنویم که برای خود ما هم عجیب است و در یک برنامه زنده اعلام شد که ۴۳ میلیارد برای تیم فوتبال هزینه شده است درحالی که کل بودجه باشگاه ۲۸ میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مسعود تابش در نشست خبری مدیرعامل باشگاه و سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اظهار کرد: بنده هم پیروزی تیم ملی را تبریک می‌گوییم و امیدوارم در بازی بعدی هم شانس بیاوریم و پیروز شویم تا بتوانیم از گروه‌مان صعود کنیم.

وی افزود: کیومرث فرحناک از بازیکنانی بود که من با او کار کردم و از بازیکنان خشن و جنگنده بود؛ حسام فتاحی هم از بازیکنان سپاهان بوده است که با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد و تاکنون در زمین زدن بیماری موفق عمل کرده است.

مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان گفت: این دو نفر از این به بعد به عنوان پرسنلی در خدمت‌شان هستیم و می‌توانند به ما کمک کنند؛ در بخش مربی‌گری هم حتما از حسام فتاحی استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: دو سه فصل اخیر در خصوص تیم فوتبال بزرگسالان موفق نبودیم ولی سایر تیم‌هایمان بسیار موفق بودند؛ در دوچرخه‌سواری، هندبال، تیراندازی و ... فعال هستیم و به خوبی کار کردیم و نتایج خوبی کسب کرده‌ایم.

تابش مطرح کرد: در بخش بانوان حضور داریم و افتخارات خوبی کسب کرده‌ایم و در همه رشته‌ها موفق و فعال بودیم؛ حتی در همین فوتبال از رده 9 سال تیم‌های آکادمی‌مان فعال هستند که البته ما از 7 سال کار را شروع می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: تاثیرگذارترین تیم ما تیم فوتبال بزرگسالان است که متاسفانه نتایج خوبی کسب نکرده است؛ 2919 ورزشکار، مربی و ... در باشگاه فعال می‌کنند و حدود 70 ملی‌پوشان در باشگاه سپاهان حضور دارند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان عنوان کرد: در حکم من صریحا اعلام شده است که تیم فوتبال قدرتمندی در فوتبال بزرگسالان تشکیل دهیم و سایر رشته‌ها هم پرقدرت حاضر شویم.

وی اذعان کرد: یک اشکال بزرگ در بحث آکادمی و بازیکنان پایه تیم‌هاست که آن‌ هم قوانین فدراسیون فوتبال است؛ بازیکنی که از سن 7 و 8 سال در حال آموزش آن‌ها هستیم و سالانه 3 میلیارد هزینه می‌کنیم، هیچ ضمانتی برای ماندن و نگه داشتنش ندارم.

تابش ادامه داد: بازیکنان زیر 18 سال که با تعهد پدر می‌مانند و هر زمانی که می‌خواهند، می‌توانند از تیم جدا شوند و با بازیکنان در مرز 18 سال می‌توانیم قرارداد سه ساله ببندیم و ما هم به دنبال آن هستیم که این قراردادها را تمدید کنیم.

وی افزود: در دنیا با بازیکن کم سن و سال قرارداد 15 ساله منعقد می‌کنند؛ از تیم‌های پایه‌مان بازیکنانی به تیم‌های بزرگسالان راه پیدا کردند و تیم سال گذشته ما بیش از نیمی از آن از بازیکنان پایه خودمان بودند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: بیش از 20 بازیکن محصول آکادمی ما در تیم‌های بزرگ و خوب بازی می‌کنند؛ بازیکنان خوبی درحال حاضر داریم که محصول آکادمی هستند و با آن‌ها قرارداد داریم.

وی در همین راستا مطرح کرد: ممکن است رضا میرزایی را به عنوان قرضی به یک باشگاه دیگر دهیم ولی این تصمیم با نظر سرمربی خواهد بود و ممکن است بازیکن جوانی را به صورت قرضی به باشگاهی دهیم.

تابش بیان کرد: در مورد هواداران باید بگویم که یکی از افتخارات سپاهان همین هواداران هستند و از زمانی که به یاد دارم، این هواداران حضور داشتند، در این چند فصل نتایج خوبی کسب نکردیم ولی حق آن‌هاست که بیایند از این ورزشگاه بهتر و آسان‌تر استفاده کنند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته اولین باشگاه بودیم که مجوز باشگاه حرفه‌ای گرفتیم ولی به واسطه ایرادات جزئی که در ورزشگاه بود نتوانستیم این مجوز را کسب کنیم؛ مشکل اصلی این ورزشگاه هم جاده‌های دسترسی است.

وی ادامه داد: طبقه دوم ورزشگاه در حال تکمیل شدن است که امیدواریم بتوانیم به‌زودی از آن بهره‌برداری کنیم؛ مشکل دیگر ما تپه خاک است که بزرگ‌ ترین پارکینگ و جاده‌های دسترسی ما را کور کرده است.

تابش افزود: شرایط ورزشگاه از مسائل مختلف در حال تکمیل شدن است و به دنبال آن هستیم که زیرساخت‌های بلیت‌فروشی اینترنتی ایجاد کنیم که هوادار در ورزشگاه به راحتی بتواند حضور پیدا کند و از امکانات آن استفاده کند.

وی اضافه کرد: چندین سال قبل که در این ورزشگاه میزبان بودیم، هیچ امکاناتی نداشت ولی امروز شرایط بهتری دارد و از قدیم به گودال مرگ معروف بوده است؛ با سازمان‌دهی جدیدی که برای هوادارانمان انجام دادیم، شاهد حضور بیشتر آن‌ها خواهیم بود و کانون می‌تواند بهتر و بیشتر مشکل آن‌ها را برطرف کند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان تصریح کرد: در مورد بودجه سپاهان اعداد و ارقامی می‌شنویم که برای خود ما هم عجیب است و در یک برنامه زنده اعلام شد که 43 میلیارد برای تیم فوتبال هزینه شده است درحالی که کل بودجه باشگاه 28 میلیارد تومان است؛ البته اسپانسر هم داریم و بانک سرمایه و اسنپ از اسپانسر ما بودند؛ کل بودجه در سال قبل حدود 30 میلیارد بوده است.

تابش ادامه داد: وضعیت امثال هم همین منوال است، ریال خرج کردن در باشگاه سپاهان بسیار دشوار است و در سال چندین بار ممیزی می‌کنیم؛ قراردادهای خوبی تاکنون عقد کرده‌ایم که امیر قلعه‌نویی هم به ما کمک کرده است که در جهت منافع باشگاه و بازیکن قرارداد بسته‌ایم.

وی بیان داشت: امسال هم اگر خیلی بتوانیم تلاش کنیم، نهایتاً 10 درصد افزایش بودجه از محل شرکت فولاد مبارکه داشته باشیم؛ قراردادهایمان را هم به سازمان لیگ اعلام می‌کنیم، 80 درصد از بودجه ما در تیم فوتبال و 20 درصد در سایر تیم‌ها هزینه می‌شود؛ اگر همه باشگاه‌ها حاضر باشند، مایلم تمام قراردادهایمان را اعلام کنم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان گفت: یکی از بهترین چمن‌ها را داریم ولی گواهی ندارد یا مسائل ایمنی مشکلاتی است که داریم و یک کارگروه جهت اخذ گرفتن این مجوزات حرفه‌ای تشکیل شده است که با دقت تلاش می‌کنیم.

وی افزود: دوست داشتیم کریمی در باشگاه بماند چراکه از طفولیت در سپاهان بوده ولی خودش اعلام کرده بود که دیگر تمایلی به حضور در سپاهان ندارد و کلاً جلسه ما 3 دقیقه بیشتر طول نکشید.

تابش بیان داشت: زمانی که مسؤولیت را پذیرفتم یک سری اولویت‌هایی را داشته‌ام که یکی از آن‌ها سازمان‌دهی و شکل‌گیری تیم فوتبال بزرگ‌ سالان است که تاکنون 80 درصد آن انجام شده، اولویت دیگر ما هواداران است که در قالب کانون هواداران آن را پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: کانون ما از معدود کانون‌های به ثبت رسیده است و مسائل آن‌ها را از این طریق پیگیری خواهیم کرد؛ هواداران ما افزایش پیدا کرده‌اند و در مسابقات معمولی ما بیش از 10 هزار هوادار حضور پیدا می‌کردند که همین تعداد اگر در فولادشهر حضور پیدا می‌کرد ورزشگاه کاملاً پر می‌شد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان افزود: جلساتی با کانون خواهیم شد؛ استراتژی من برنامه باشگاه است و برنامه ما همان سپاهان 1400 یا سپاهان 2020 است که یکی از این معیارها کانون هواداران است.

وی خاطرنشان کرد: تهمیدات لازم را برای فصل پیش رو اندیشیده‌ایم و مهم‌ ترین آن حضور امیر قلعه‌نویی در سپاهان است، او از سال‌هایی که در این تیم حضور داشت، به این تیم احترام گذاشته بود، ساز و کار خوبی را ایجاد کرده‌ایم و در مورد بازیکنان هم تلاش کردیم همه انتظارات را براورده کنیم و امیدواریم امسال سال خوبی داشته باشیم.

تابش افزود: نام تیم‌های بزرگ در ابتدای فصل چند امتیاز سایر رقبا جلوتر هستند؛ همین ورزشگاه خودش یک حسن است و ما حمایت فولاد مبارکه را پشت سر خودمان داریم که با کمپانی‌های بزرگ دنیا برابری می‌کند، اگر فولاد نبود، این ورزشگاه تخریب شده بود، فولاد مبارکه تاکنون بیش از 40 میلیارد هزینه کرده است تا یک ورزشگاه ملی باشد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان تصریح کرد: فولاد مبارکه در مسائل اجتماعی بسیار فعالیت دارد؛ همیشه آب زاینده‌رود و پیروزی‌های سپاهان عامل خوشحالی اصفهانی‌ها بوده است که متاسفانه دو سه سال اخیر هردو از اصفهانی‌ها دریغ شده است ولی با بودجه‌ای که فولاد مبارکه قرار داده است، در آینده‌ای نزدیک شاهد جاری بودن زاینده‌رود هم خواهیم بود.

وی پیرامون البسه فصل آینده سپاهان گفت: در راستای حمایت از کالای ایرانی تلاش می‌کنیم البسه را از برندهای خوب ایرانی تهیه کنیم.

انتهای پیام

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: