عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با فارس:

معدل‌های دانش‌آموزان خیلی واقعی نیست/ در ارزشیابی تحصیلی مشکلاتی داریم

کدخبر: 2220902

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه معدل‌های دانش‌آموزان خیلی واقعی نیست، گفت: این موضوع باعث شده است که در بحث جذب دانش‌آموزان در کنکور دانشگاه‌ها، نگرانی‌هایی را داشته باشیم.

اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره نگرانی هایی که هنوز در خانواده ها نسبت به لو رفتن سؤالات امتحانات نهایی و تأثیر نمرات امتحان نهایی در کنکور وجود دارد، اظهار کرد: گاهی اوقات سهل انگاری برخی از برگزارکنندگان امتحانات باعث می شود که این نگرانی ایجاد شود که به نظرم خیلی خوشایند نیست.

وی ادامه داد: در سال های گذشته هم اتفاقاتی از این دست در برخی از استان ها افتاده بود که حتی منجر به لغو امتحان در برخی حوزه ها شده بود.

عباسی با بیان اینکه باید در زمینه نحوه برگزاری امتحانات، نحوه حراست و حفاظت از سوالات امتحانی و کم و کیف برگزاری امتحانات بازنگری صورت گیرد، افزود: در حال حاضر در ارزشیابی تحصیلی مشکلاتی را داریم که خیلی رضایت بخش نیست آن طور که باید و شاید بچه ها از نظر پایه علمی ارزشیابی نمی شوند.

وی با بیان اینکه معدل های دانش آموزان خیلی واقعی نیست، تصریح کرد: این موضوع باعث شده است که در بحث جذب دانش آموزان در کنکور دانشگاه ها، نگرانی هایی را داشته باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به دنبال این هستیم که کیفیت آموزشی را بالا ببریم و از نظر سنجش و فرایند ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان انتظار این است که دقت بیشتری وجود داشته باشد و دانش آموزان نمره های واقعی خود را به دست بیاورند و اگر نمره های دانش آموزان واقعی نباشد، آنها انگیزه تحصیلی شان را از دست می دهند.

وی ادامه داد: اگر دانش آموزان نمره واقعی شان را به دست بیاورند در آن صورت در جذب دانشگاه نیز روند مناسب طی می شود ضمن اینکه هدف حذف تدریجی کنکور نیز همین است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: