معاون آموزشی سابق دانشگاه علم و صنعت:

وضعیت زبان دانشجویان دکتری دانشگاه‌ها رضایت‌بخش نیست

کدخبر: 2220801

معاون آموزشی سابق دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه وضعیت زبان دانشجویان دکتری دانشگاه‌ها رضایت‌بخش نیست، گفت: باید تحول جدی در نوع و زمان برگزاری آزمون‌های زبان دانشجویان دکتری دانشگاه‌ها صورت بگیرد تا این دانشجویان سطح کیفی آموزش آنها افزایش یابد.

دکتر محسن کلانتر در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این مطلب با بیان اینکه سطح زبان دانشجویان دکتری دانشگاه‌ها مطلوب نیست، اظهارکرد: متاسفانه وضعیت زبان دانشجویان دوره دکتری در دانشگاه‌های ما آنچنان که باید رضایت‌بخش نیست و دانشجویان هنوز اهمیت این موضوع را درک نکرده‌اند که برای ورود به دوره دکتری باید مسلط به زبان انگلیسی باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر دانشجویان دکتری که قصد مهاجرت به خارج از کشور دارند، یادگیری زبان انگلیسی را امری مهم تلقی می‌کنند، در حالی که این موضوع قابل تصور نیست که دانشجویی بدون آشنایی با زبان انگلیسی بتواند آموزش کیفی ببیند. در واقع این دانشجویان برای مطالعه مقالات و منابع بین‌المللی در این دوره نیازمند آشنایی با زبان انگلیسی هستند.

معاون آموزشی سابق دانشگاه علم و صنعت ضمن انتقاد از محتوای آزمون‌های زبان انگلیسی دانشجویان دکتری گفت: این آزمون‌ها بیشتر یکسری مباحث تئوری را از دانشجویان سنجش می‌کند. به همین دلیل ما نیازمند تحول عظیم در برگزاری آزمون‌های زبان انگلیسی دانشگاه‌ها هستیم تا بتوانیم آزمون‌هایی را برگزار کنیم که تا حدودی استانداردهای بین‌المللی را داشته باشد.

دکتر کلانتر همچنین خاطرنشان کرد: یکی از شرایط ورود به دوره دکتری این است که دانشجویان بتوانند نمره مطلوب از آزمون‌ زبان را کسب کنند. این در حالی است که متاسفانه بسیاری از دانشگاه‌ها با سرپیچی از این امر اجازه می‌دهند دانشجویان با ورود به مقطع دکتری آزمون زبان را همزمان با آزمون جامع یعنی در همان سال اول بگذرانند، در حالی که این موضوع می‌تواند لطمه بزرگی به وضعیت تحصیلی دانشجویان بزند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: