غذاهای اصیل ایران زمین در مستند «ذائقه ایرانی» شبکه مستند

کدخبر: 2220790

مستند «ذائقه ایرانی» به کارگردانی نیما انیسی از تولیدات خانه مستند انقلاب اسلامی همزمان با عید سعید فطر از شبکه مستند به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مستند «ذائقه ایرانی» به کارگردانی نیما انیسی از تولیدات خانه مستند انقلاب اسلامی جمعه 25 خرداد از شبکه مستند سیما به نمایش در می آید.

مستند «ذائقه ایرانی» که به بررسی غذا های لذیذ و محبوب ایرانی می پردازد، جمعه همزمان با عید سعید فطر ساعت ۱۹ از شبکه مستند سیما به نمایش در می آید.این مستند نگاهی کارشناسانه به فرهنگ غذایی ایران از دریچه غذا های محبوب دارد و غذا هایی که طی یک نظرسنجی جامع و علمی از اقشار مختلف به عنوان غذای محبوب ایرانی ها انتخاب شده را مورد بررسی قرار داده است.

نیما انیسی کارگردان این مستند انگیزه خود از ساخت «ذائقه ایرانی» را به فقر اطلاعات در خصوص غذا های ایرانی مرتبط دانست و گفت: ساخت مستندی که در یک بستر جذاب، اطلاعات مخاطبان را از غذا های محبوب و پر کاربرد ایرانی بالا ببرد، نقش زیادی در افزایش سطح سلامت جامعه می تواند داشته باشد.

وی نگاه به بعد جامعه شناسانه تغذیه ایرانی را از دیگر خصوصیات مستند «ذائقه ایرانی» دانست و اظهار داشت: در این مستند تلاش داشتیم از نقطه نظر جامعه شناسانه به تهیه و مصرف غذا های اصیل ایرانی بپردازیم که تا کنون کمتر مورد بررسی قرار گرفته است و مطمئن هستم برای مخاطبان جذاب خواهد بود.

انیسی در پایان اظهار داشت: در کنار بررسی های مختلفی که روی غذا های ایرانی انجام داده ایم، دستورالعمل تهیه آن ها را نیز در مستند نشان می دهیم تا علاقه مندان بتوانند از این غذا های لذیذ ایرانی استفاده کنند.

گفتنی است مستند «ذائقه ایرانی»، شنبه ساعت ۱۰ از شبکه مستند سیما بازپخش می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: