« بدر»: ائتلاف «صدر» و «العامری» موجب جلب رضایت آیت‌الله سیستانی خواهد شد

کدخبر: 2220401

یکی از رهبران سازمان بدر عراق با تاکید بر توانمند بودن ائتلاف صورت گرفته میان رهبران «سائرون» و «الفتح»، گفت که این ائتلاف رضایت مرجعیت عالی شیعیان را نیز کسب خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کریم النوری» از رهبران سازمان «بدر» عراق، اعلام کرد که توافق ائتلاف «سائرون» به رهبری «مقتدی صدر» و ائتلاف «الفتح» به رهبری «هادی العامری» برای تشکل هسته اولیه فراکسیون بزرگ‌تر در پارلمان جدید عراق، رضایت آیت‌الله «سید علی السیستانی» مرجعیت عالی شیعیان را کسب خواهد کرد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» اظهار داشت که ائتلاف سائرون - الفتح، ائتلاف بزرگان و نیروهای قدرتمند در تشکیل دولت آتی است و این توافق به منظور رفع تنش و تنگناها و دور کردن شبح جنگ داخلی از کشور ایجاد شد. این ائتلاف، تشکیل شورای نظامی و دولت فوق‌العاده در عرصه سیاسی عراق را دور می‌کند.

النوری افزود: این همپیمانی، همچنین گزینه برگزاری مجدد انتخابات را که برخی طرف‌ها منادی آن هستند، دور خواهد کرد. ضمن اینکه ایران و آمریکا نیز در این همپیمانی هم‌نوا هستند و آمریکا نیز مخالف برگزاری مجدد انتخابات است.

وی تصریح کرد که اعلام این همپیمانی امضاء و موافقت مرجعیت دینی عراق را نیز کسب خواهد کرد. این همپیمانی قدرتی دارد که هیچ‌کس نمی‌تواند بر خلاف خواست آنها، اوضاع را بحرانی کند.

شنبه پیش، صدر و العامری در نشست خبری مشترک تأکید کردند که برای تشکیل «ائتلاف بزرگتر» در پارلمان عراق به توافق رسیده‌اند.

ائتلاف «سائرون» عراق به ریاست مقتدی صدر به همراه ائتلاف الفتح به ترتیب بیشترین کرسی‌های پارلمان عراق را در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور از آن خود کردند و مجموع کرسی‌های آنان به 101 کرسی می‌رسد .

صدر در این نشست گفت که ائتلاف با الفتح در فضای ملی عراق، حافظ ائتلاف سه‌گانه بین «سائرون، الحکمة و الوطنیه» است.

امروز نیز اخباری درباره تقویت احتمال پیوستن ائتلاف دولة القانون به ریاست «نوری المالکی» منتشر شد. ( جزئیات بیشتر )

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: