در گفتگو با مهر عنوان شد؛

سمنان جایگاه نخست کشور در شاخص توسعه جوانان را دارد

کدخبر: 2220083

معاون فرهنگی و امور جوانان استان سمنان مهمترین اقدامات این معاونت در حوزه جوانان را تشریح کرد و گفت: استان سمنان بالاترین نرخ شاخصهای توسعه جوانان در میان استانهای کشور را دارد.

مصطفی مرادی در حاشیه برگزاری ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه استان سمنان حدود 27 درصد جمعیت استان را جوانان تشکیل می دهند، افزود: شاخص نوسعه جوانان به معنی بهبود وضعیت افراد جوان و توانمندسازی جوانان برای ساخت زندگی شان براساس شایستگی ها و قابلیتهای آنان است.

وی ادامه داد: بالا بودن این شاخص جوانان را قادر خواهد کرد تا ضمن بهره مندی از محیط سیاسی با ثبات، اقتصادی با دوام و محیط قانونی حمایت کننده که ضامن مشارکت کامل آنها به عنوان شهروندان فعال است، خود جونان هم به ساخت و شکوفایی این محیط کمک کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان استان سمنان اضافه کرد: در این شاخص مواردی چون آموزش و پرورش، سلامت و رفاه، اشتغال و فرصت، مشارکت سیاسی و مشارکت مدنی مورد توجه قرار می گیرد و در مجموع استان سمنان توانسته بالاتر از استانهای تهران، البرز و اصفهان، رتبه نخست شاخصهای جوانان در میان استانهای کشور را به خود اختصاص دهد.

مرادی به اقدامات این معاونت و اداره کل ورزش و جوانان استان در راستای تقویت شاخصهای جوانان اشاره کرد و گفت: در این راستان دیدار با سرآمدان جوان در دستور قرار دارد و همچنین تجلیل از کارمندان و مدیران جوان مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از مهمترین فعالیتهای معاونت فرهنگی و جوانان می توان به فعال سازی سامانه اوقات فراغت و طراحی نرم افزار اندروید این برنامه اشاره کرده که نقش زیادی در تامین محیط مناسب برای گذران اوقات فراغت جوانان خواهد داشت.

معاون فرهنگی و امور جوانان استان سمنان ره اندازی سامانه اشتغال جوانان را از دیگر اقدامات مهم دانست و گفت: همچنین باشگاه زوجهای جوان نیز راه اندازی شده است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: