محدودیت‌ و ممنوعیت‌های ترافیکی نماز عید فطر

کدخبر: 2219962

رئیس پلیس تهران بزرگ، ممنوعیت‌ و محدودیت‌های ترافیکی نماز عید سعید فطر را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، سردار محمدرضا مهماندار در نشست خبری تمهیدات ترافیکی پلیس برای عید سعید فطر با اشاره به اینکه به احتمال زیاد روز جمعه روز عید فطر خواهد بود، از تمهیدات ترافیکی پلیس راه تهران بزرگ برای دسترسی هر چه بهتر نمازگزاران به محل برگزاری نماز عید فطر طبق روال سابق در مصلای تهران برگزار می شود خبر داد.

رئیس پلیس تهران بزرگ با تاکید بر آماده باش تمام نیروهای پلیس از پنجشنبه شب هفته جاری اظهار کرد: طبق دستورالعمل صادر شده تمام همکاران ما از پنجشنبه شب در آماده باش کامل خواهند بود و نسبت به پاکسازی معابر حاشیه ای مصلای تهران و همچنین اعمال محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی اقدام خواهند کرد.

سردار مهماندار با تشریح مسیرهای دسترسی خودروهای شخصی به پارکینگ های از قبل پیش بینی شده گفت: برای مراسم امسال 5 پارکینگ حکمت صدرا و گلگشت در شمال مصلی، پارکینگ بنیاد مستضعفان در شمال غرب، پارکینگ بیهقی در غرب مصلی و پارکینگ لجستیک در جنوب مصلای تهران برای خودروهای شخصی نمازگزاران پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر استفاده نمازگزاران برای تردد به سمت مصلی و بازگشت با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت پارکینگ های در نظر گرفته شده محدود است از نمازگزاران عزیز تقاضا داریم تا حتمی المقدور از وسایل نقلیه عمومی بخصوص مترو و اتوبوس که تمهیدات ویژه ای نیز برای روز عید در نظر گرفته اند استفاده کنند.

رئیس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: خودروهایی که از مسیر شمال به جنوب و جنوب به شمال و غرب به شرق همت به سمت مصلی حرکت می کنند می توانند از پارکینگ حکمت صدرا استفاده و خودروهایی که از مسیر شرق به غرب بزرگراه رسالت و شمال به جنوب بزرگراه حقانی استفاده می کنند از پارکینگ گلگشت استفاده کنند.

سردار مهماندار ادامه داد: همچنین ورودی پارکینگ بنیاد مستضعفان برای خودروهایی که از شمال به جنوب مدرس و جنوبه به شمال این بزرگراه و همچنین از شرق به غرب بزرگراه رسالت تردد می کنند قابل دسترس بوده و پارکینگ بیقهی می تواند پذیرای خودروهایی باشد که از شمال به جنوب مدرس، خیابان آفریقا، بزرگراه های همت و رسالت در حال تردد هستند.

وی با بیان اینکه دسترسی به پارکینگ لجستیک صرفا از خیابان شهید مطهری قابل دسترس است، گفت: همکاران ما برای موتورسیکلت ها نیز بخش هایی از خیابان های هویزه و خرمشهر در شرق مصلی و خیابان های حاشیه منتهی به مصلای تهران و بخشی از پارکینگ لجستیک را برای موتورسیکلت سواران در نظر گرفته اند.

ممنوعیت ترافیکی نماز عید فطر

رئیس پلیس تهران بزرگ در ادامه با اشاره به ممنوعیت های تردد در حاشیه مصلای قبل و همزمان با برگزاری نماز عید فطر گفت: خیابان های میرعماد و شهید علی اکبری و همچنین خیابان شهید بهشتی از تقاطع سهروردی به غرب و خیابان های قنبرزاده و پاکستان دارای ممنوعیت تردد بوده و از ساعتی قبل از برگزاری نماز نیز بزرگراه رسالت از پل سید خندان به غرب با ممنوعیت تردد مواجه خواهد بود.

سردار مهماندار اضافه کرد: همچنین ورودی های بزرگراه رسالت از ساعتی قبل از برگزاری نماز در بزرگراه های مدرس، حقانی، شهید حکیم از پل کردستان به سمت شرق و همچنین از میدان آرژانتین در مسیر شرق به سمت بزرگراه رسالت مسدود خواهند بود.

وی با اشاره به اعمال این ممنوعیت ها گفت: با توجه به ممنوعیتهای ذکر شده لازم است نمازگزارانی که قصد استفاده از پارکینگ های شمالی را دارند تا پیش از ساعت 7 صبح خود را به این پارکینگ ها برسانند.

جزئیات ممنوعیت توقف خودروها قبل و همزمان با برگزاری نماز عید فطر

رئیس پلیس تهران بزرگ در ادامه سخنانش با بیان اینکه از ساعت 24 پنجشنبه عملیات پاکسازی معابر حاشیه مصلی آغاز می شود گفت: همکاران ما از ساعت 24 پنجشنبه نسبت به پاکسازی خیابان های حاشیه مصلی از جمله خیابان های پاکستان، شهید بهشتی، قنبرزاده و بزرگراه رسالت اقدام خواهند کرد و لازم است تا همشهریانی که در حاشیه این معابر اسکان دارند نسبت به جابجایی خودروهای خود تا پیش از ساعت 24 اقدام کنند چرا که در غیر این صورت همکاران ما نسبت به انتقال خودروها به پارکینگ با استفاده از جرثقیل اقدام می کنند.

وی در پایان با اشاره به هماهنگی سازمان تاکسیرانی برای استقرار ون ها و مینی بوس ها به منظور انتقال نمازگزاران از پارکینگ به محل برگزاری نماز خاطر نشان کرد: همشهریانی که در روز عید از مسیرهای مذکور برای رسیدن به محل کار یا تردد خود می خواهند استفاده کنند باید بدانند که با توجه به برگزاری نماز عید در مصلای تهران محدودیت های ترافیکی از ساعت 4 صبح روز جمعه اعمال می شود لذا بهتر است تا از مسیرهای جایگزین برای رسیدن به مقصد خود استفاده کنند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: