رای الیوم بررسی کرد؛

اوضاع اردن وخیم تر می‌شود/الملقی: با شعار دادن کنار نمی‌روم

کدخبر: 2217064

اوضاع در اردن در حالی به سوی وخامت بیشتر می رود که نخست وزیر این کشور اعلام کرده با شعارهای مردم کنار نمی رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رای الیوم در گزارشی با اشاره به ادامه تظاهرات در اردن آورده است: با وجود اینکه عبدالله دوم پادشاه اردن دولت و پارلمان را به گفتگوی ملی فراگیر درباره قانون مالیاتی که طوفان به راه انداخته، فرا خوانده است اما تظاهرات همچنان ادامه دارد. در این میان «عمر ملحس» وزیر دارایی اردن هنگامی که به عدم حقوق در ماه جاری در صورتی که قانون مالیات وضع نشود، تهدید کرد اوضاع را مجددا ملتهب کرد.

این رسانه بیان کرد: برای اولین بار است که وزیر دارایی اردن از عدم پرداخت حقوق حرف می زند. این موضع گیری ملحس که به دنبال نشست بی نتیجه با رهبران اتحادیه های شغلی بیان شد، موجی از نارضایتی به دنبال داشت. علت بیان این موضع گیری مشخص نیست اما دولت در مقابل مردم قرار گرفته است. این اظهار نظر وزیر دارایی اردن هزاران نفر را به خیابانها کشاند.

رای الیوم نوشت: به شکل آشکاری تعداد اعتصاب کنندگان در منطقه ای که ساختمان نخست وزیری در آن قرار دارد افزایش پیدا کرد و با وجود تدابیر امنیتی شدید، دهها نفر تلاش کردند که به مقر دولت نزدیک شوند اما نیروهای ژاندارمری اردن از گاز اشک آور استفاده کردند. بامداد یکشنبه شمار اردنی ها افزایش پیدا کرد و نیروهای امنیتی و ژاندارمری اردن را نگران کرد.

این رسانه آورده است: شعارهای غیرمعمولی و تندی در شهرهای معان، مادبا، السلط و کوی الطفایله در امان پایتخت سر داده شد. این پس از آن رخ داد که امیدهای مردم برای تغییرات در کابینه بر باد رفت و خواسته های مردمی برای ساقط کردن کابینه هانی الملقی و قانون مالیات جدید نادیده گرفته شد و نخست وزیر اعلام کرد که کسی که وی را در این سمت گماشته است اقدام به برداشتنش می کند و نه شعارهای مردم. به نظر می رسد که تحولات در اردن به وخامت بیشتر می گراید

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: