پارلمان افغانستان: بودجه کافی وجود دارد اما دولت حقوق و تدارکات نظامیان را پرداخت نمی‌کند

کدخبر: 2214179

رئیس پارلمان افغانستان اظهارداشت که تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق ماهیانه نیروهای پلیس و قطع مواد غذایی توسط دولت هیچ توجیهی ندارد زیرا بودجه کافی برای آن تصویب شده است.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان گفت: نیروهای پلیس طی چند ماه گذشته حقوق دریافت نکرده اند و مواد غذایی آنها نیز توسط دولت قطع شده است.

وی تاکید کرد که بودجه کافی برای پرداخت حقوق و حمایت تدارکاتی از نیروهای پلیس وجود دارد بنابراین اقدامات دولت هیچ توجیهی ندارد.

روزنامه «مسیر» نیز تصریح کرد که بسیاری از واحدهای پلیس در مناطق تحت درگیری در ولایت های ناامن نزدیک به پنج ماه است که حقوق دریافت نکرده است.

فساد اداری در نهادهای امنیتی افغان در دوران حکومت وحدت ملی افزایش یافته است و در برخی از موارد نیروهای امنیتی افغان برای امرار معاش مجبور به فروش تسلیحات خود هستند.

پیش از این نیز نهادهای دیدبان از فساد اداری در نهادهای امنیتی افغان بویژه وزارت کشور افغانستان ابراز نگرانی کرده بودند.

«داود کلکانی» عضو پارلمان افغانستان اظهار داشت: بحران سراسر افغانستان را فرا گرفته است و اگر اقدامی برای مهار آن نشود این دولت سقوط خواهد کرد.

شماری از اعضای پارلمان افغانستان روز گذشته تصریح کردند که حکومت وحدت ملی با عملکرد نادرست خود نهایتا موجب سقوط نظام کنونی افغانستان خواهد شد.

نمایندگان افغان تصمیم گرفتند تا در نشست آینده، مقامات امنیتی را برای پاسخگویی احضار کنند.

هفته گذشته ژنرال «مراد علی مراد» معاون سابق وزارت کشور افغانستان از عدم پرداخت حقوق ماهیانه، عدم تدارکات رسانی و بی توجهی دولت به نیروهای پلیس انتقاد کرد. اما «ویس برمک» وزیر کشور افغانستان اظهارات وی را تکذیب کرد.

این در حالی است که عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز پیش از این از بی توجهی اشرف غنی به تحولات امنیتی انتقاد کرده بود.

برخی از کارشناسان افغان بر این باورند که با نزدیک شدن به پایان عمر حکومت وحدت ملی، ارگ ریاست جمهوری افغانستان به جای رسیدگی به امور دولتی سرگرم مسائل انتخاباتی هستند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: