نقوی حسینی در جمع خبرنگاران مطرح کرد

تشریح نظر موافقان و مخالفان لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم

کدخبر: 2213905

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نظر موافقان و مخالفان لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم را تشریح کرد.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص نشست امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: این کمیسیون به جهت اهمیت لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم روز شنبه (5 خرداد ماه)، جلسه ویژه و فوق العاده ای را تشکیل داد و بحث های مفصلی را با میهمانان جلسه پیرامون مفاد لایحه انجام داد و امروز نیز مجددا این مباحث ادامه پیدا کرد.

وی افزود: از دستگاه های مختلف، نمایندگانی در این جلسه حضور داشتند و آقای عراقچی نیز از طرف وزارت خارجه حاضر بود و مفصل پیرامون این موضوع صحبت شد.

نقوی همچنین گفت: استدلال موافقان لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم این است که حق تحفظی که در لایحه پیش بینی شده و اعلامیه تفسیری که آورده شده، جلوی خسارت ها را گرفته و مسدود خواهد کرد.

نقوی ادامه داد: مخالفان الحاق ایران به این کنوانسیون نیز استدلال حقوقی و قانونی دارند که این حق تحفظ ها قابل اعمال نیست؛ زیرا این حق تحفظ ها قابل اعمال نیست و مخالف متن توافق است و به لحاظ حقوقی فاقد ارزش می باشد، همچنین اعلامیه تفسیری نیز ارزش حقوقی ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی استدلال های یکدیگر را شنیدند ولی کمیسیون به نتیجه ای نرسید، بنابراین مقرر شد تا در جلسه سه شنبه بحث ها صورت بگیرد و نتیجه نهایی اعلام شود و کمیسیون حتما در خصوص تایید یا عدم تایید لایحه اعلام نظر می کند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: