حمایت چین از برگزاری نشست آتی آمریکا و کره شمالی

کدخبر: 2213761

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد امیدوار است نشست رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی طبق برنامه در سنگاپور برگزار شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه چین امروز (یکشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد امیدوار است نشست آتی « دونالد ترامپ »، رئیس جمهور آمریکا و « کیم جونگ اون »، رهبر کره شمالی طبق برنامه در تاریخ مقرر در سنگاپور برگزار شود و نتیجه آن رضایت بخش باشد.

وزارت خارجه چین در ادامه این بیانیه افزود: مذاکره مستقیم رئیس جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی برای حل بحران هسته ای پیونگ یانگ اهمیت زیادی دارد.

رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی قرار بود 12 ماه ژوئن با یکدیگر در سنگاپور دیدار کنند. این درحالی است که کره شمالی پیشتر اعلام کرده بود اگر آمریکا همچنان بر خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ تأکید کند، نشست آتی این کشور را لغو خواهد کرد. پیش از این هم خبرگزاری رسمی کره شمالی تهدید کرده بود که به دلیل برگزاری رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا، دیدار سطح بالای مقامات دو کره را به تعویق می اندازد؛ زیرا در پی بهبود روابط دو کره، رزمایش نظامی مشترک سئول و واشنگتن یک اقدام تحریک آمیز محسوب می شود.

این در حالی است که دونالد ترامپ روز پنجشنبه و پس از چندین ماه تلاش دیپلماتیک، دیدار خود با رهبر کره شمالی را در سنگاپور لغو کرد. اما روز بعد یعنی جمعه در حساب توییتر خود از احتمال برگزاری این نشست با کیم جونگ اون خبر داد. عهدشکنی آمریکا و اعلام لغو ملاقات ترامپ با کیم جونگ اون درحالی رخ داده است که رهبر کره شمالی پیشتر سه شهروند زندانی در این کشور را آزاد کرده بود و حتی از تخریب سایت هسته ای خود خبر داد.

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی هم که برای برگزاری این نشست به سختی تلاش کرده بود، اعلام کرد که از خبر لغو این دیدار «بهت زده» شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: