شورای حقوق بشر یمن:

ائتلاف سعودی ۷۰ قتل عام وحشتناک در «صعده» مرتکب شده است

کدخبر: 2213741

شورای حقوق بشر یمن اعلام کرد که ائتلاف سعودی ظرف سه سال گذشته ۷۰ مورد قتل عام وحشتناک در استان صعده مرتکب شده و ده‌ها میلیارد هم خسارت مالی به این منطقه وارد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «شهاره» یمن، شورای حقوق بشر و آزادی‌های یمن در استان صعده، نخستین گزارش را در مورد جنایات ائتلاف سعودی در این استان طی سه سال اخیر منتشر کرد.

استاندار استان صعده، در کنفرانس مطبوعاتی برای اعلام این گزارش، تأیید کرد که این استان در طی سه سال تجاوز دشمن و در سایه سکوت مشکوک جامعه بین المللی در معرض جرایم جنگی، نسل کشی، تخریب نظام مند زیربناها و تمام عناصر زندگی بوده است.

شهر صعده مرکز استانی به همین نام در 242 کیلومتری صنعاء پایتخت یمن قرار دارد که دارای 15 شهرستان از جمله «رازح» است.

«علی المتمیز»، رئیس شورای حقوق بشر و آزادی‌های یمن گفت: استان صعده هدف فجیع ترین جنایات و موارد گسترده تخطی از قوانین توسط ائتلاف سعودی قرار گرفته است که در بیش از سه سال تجاوز علیه این منطقه بیش از هفتاد قتل عام وحشتناک مرتکب شده است.

وی گفت: هیچ کس تاکنون قادر به تعیین تعداد دقیق شهدا و زخمی ها در این استان نبوده اما به بیش از هشت هزار شهید و زخمی می رسد.

این گزارش نشان داد که شمار مراکز بهداشتی که به طور کامل یا جزیی تخریب شد شامل 51 درمانگاه و بیمارستان است در حالی که تعداد مدارسی که کلی یا تا حدودی تخریب شده 267 مدرسه است و شمار ژنراتورهای نیروگاه‌ها و ایستگاه‌های مرتبط با بخش برق که در تجاوز سعودی آسیب دیده شامل 84 ژنراتور و ایستگاه برق می‌شود.

این گزارش همچنین خسارات بخش‌های غیرنظامی و زیرساخت‌های مربوط به شبکه‌های مخابراتی، بانک ها و خدمات بانکی و همچنین راه ها، پل‌ها، پارک ها و تفجرگاه‌ها، رسانه‌ها، ساختمان ‌ای مربوط به امور آموزشی و تفریحی و ورزشی جوانان را سنگین برشمرد.

در زمینه کشاورزی هم این گزارش شمار مزارع و ساختمان‌های کشاورزی را که هدف تجاوز ائتلاف سعودی قرار گرفت 578 مزرعه و ساختمان اعلام کرد که به طور کلی یا جزیی آسیب دیدند و در عین حال خسارات نفتی را 9 میلیارد ریال برآورد کرد.

در حوزه صنعت و تجارت، مراکز دینی و میراث فرهنگی و منابع آبی هم ده‌ها میلیارد خسارت ناشی از تجاوز ائتلاف سعودی برای صعده رقم خورده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: