روزنامه نزدیک به آنکارا گزارش داد

آمریکا اف ۳۵ ندهد، ترکیه احتمالا سوخو ۵۷ روسی می‌خرد

کدخبر: 2213733

طبق گزارش یک روزنامه ترکیه‌ای، در صورت تعلیق تحویل جنگنده‌های اف ۳۵ به آنکارا به دلیل مخالفت‌های واشنگتن، ترکیه احتمالا جنگنده‌های سوخو ۵۷ روس را می‌خرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که تنش‌ها بین آمریکا و ترکیه بر سر موضوعاتی از قبیل احتمال خرید سامانه اس ۴۰۰ روسیه، مواضع واشنگتن درباره برخی گروه‌های کُردی که از نظر آنکارا تروریست هستند، ادامه دارد، یک رسانه ترکیه‌ای از احتمال خرید سوخو ۵۷ روسیه توسط آنکارا خبر داد.

روزنامه «ینی شفق» به نقل از منابع مطلع ترکیه‌ای گزارش داد، در صورت تعلیق تحویل جنگنده‌های اف ۳۵ آمریکا به ترکیه به دلیل تداوم مخالفت‌های واشنگتن با خرید اس ۴۰۰ روسیه، آنکارا احتمالا جنگنده‌های روسی می‌خرد.

بنا بر گزارش این رسانه که مواضع نزدیکی به دولت ترکیه دارد، رجب طیب اردوغان در دیدار سوم آوریل با رئیس‌جمهور روسیه که به ترکیه آمده بود، درباره احتمال خرید جت‌های سوخو به ویژه سوخو ۵۷ تبادل نظر کردند.

این خبر در حالی منتشر شده که روسیه و ترکیه توافقی برای تحویل اس ۴۰۰ امضا و روند اجرایی شدن این توافق را آغاز کردند؛ موضوعی که واکنش تند و هشدارهای آمریکایی‌ها را به دنبال داشت.

پنجشنبه هفته گذشته کمیته امور مسلح سنای آمریکا جزئیاتی درباره بودجه دفاعی سال آینده منتشر کرد. این کمیته تاکید کرده که در پاسخ به خرید اس ۴۰۰ روسیه توسط ترکیه، واشنگتن باید تحویل جنگنده‌های اف ۳۵ به ترکیه را به تعلیق درآورد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: