شهری که ۲۰۰ قلعه‌ دارد

کدخبر: 2213419

یک مسؤل میراث‌فرهنگی کشور از شناسایی ۲۰۰ مورد استحکامات دفاعی و قلعه‌های تاریخی در محدوده جغرافیایی مشگین‌شهر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محرم جعفری با اعلام این خبر اظهار کرد: شهرستان مشکین شهر از غنای تاریخی قابل توجه برخوردار بوده و در این منطقه بیش از 200 مورد استحکامات دفاعی شناسایی شده است که بیانگر بخشی از تاریخ و سرگذشت این شهرستان است.

به گفته وی، از جمله استحکامات دفاعی این شهرستان می توان به قلعه شهر یری در محوطه باستانی شهر یری اشاره کرد که قدیمی ترین قلعه شناسایی شده در این شهرستان نیز قلعه شهر یری است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و مربوط به عصر مفرغ جدید و آهن دو یعنی هزار و 600 سال قبل از میلاد است.

جعفری ادامه داد: علاوه بر این - قلعه دیو مربوط به دوره اورارتو، قیزیلی قیه احمد بیگلو مربوط به عصر آهن و اشکانی و کهنه قلعه مربوط به دوره ساسانی از قلعه های باستانی شناسایی شده در این شهرستان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر با اشاره به اینکه تعدد قلعه ها موجب شده مشگین شهر به عنوان قلعه شهر استان شناخته شود، ادامه داد: همچنین قلعه قهقهه و قلعه ارشق مربوط به دوره اسلامی از دیگر قلعه های این منطقه است.

به گزارش سازمان میراث فرهنگی-جعفری ادامه داد: مطالعه، بهسازی و احیای قلعه های باستانی به فراخور جذب اعتبارات انجام می شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: