نشریه لوموند: ایران برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی باید معجزه کند

کدخبر: 2213306

سایت نشریه فرانسوی لوموند در گزارشی ضمن معرفی تیم ملی فوتبال کشورمان نوشت ایران برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باید معجزه کند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، نشریه معتبر لوموند فرانسه در گزارشی که به معرفی کامل تیم ملی فوتبال ایران اختصاص داده ، نوشت: ایران با مربیگری کارلوس کی روش سرمربی سابق پرتغال (و رئال مادرید)، برای صعود از گروه B باید معجزه کند.چیزی که در هیچ یک از چهار دوره قبلی موفق به انجام آن نشده است.

تاریخ بازی های ایران

15 ژوئن: ایران-مراکش (ساعت 17 در سن پترزبورگ) 20 ژوئن: ایران و اسپانیا (ساعت 20 در کازان)

25 ژوئن: ایران-پرتغال (ساعت 20 در سارانسک)

سابقه حضور جام جهانی: پنجمین حضور بهترین نتیجه: سومی گروه خود در سال 1998

سرمربی کارلوس کی روش، 65 ساله. سرمربی سابق رئال مادرید (2003-2004)، این مربی پرتغالی سومین حضور پیاپی خود در جام های جهانی را در روسیه تجربه خواهد کرد. سال 2010 با پرتغال، چهار سال پیش هم در برزیل هدایت ایران را بر عهده داشت.

ارزیابی مهارت های ایران می خواهد به شرایط عالی خود ادامه دهد ( در مرحله انتخابی جام جهانی هیچ شکستی نداشت) و برای اولین بار در تاریخ از مرحله گروهی عبور کند.

ایران از چه تجربه ای برخوردار است؟ "البته، ایران در چهار جام جهانی فقط یک پیروزی داشته، اما تیم های بزرگ برای کسب هر سه امتیاز برابر ایران به دردسر می افتند. چهار سال پیش در برزیل، آرژانتین برای کسب پیروزی برابر ایران و گل مسی، مجبور شد تا وقت های اضافی منتظر بماند.

سه کیفیت و ویژگی تیم ایران چیست.؟ :آخرین دفاع ایران، علیرضا بیرانوند ، سال گذشته توسط فیفا به عنوان یکی از ده دروازه بان برتر جهان شناخته شد. سردار آزمون در اوج جای خود در روبین کازان پیدا کرده و بعید به نظر نمی رسد در روسیه مشکلی داشته باشد. اگر ایران در مسابقات کمی نظم داشته باشد کارلوس کی روش، راهی را پیدا خواهد کرد،او که در سال 2011 وارد ایران شده است تیمش را کاملا می شناسد.

و سه نقص و نقطه ضعف تیم؟ :حتی اگر ایران در انتخابی منطقه آسیا صدرنشین بوده باشد، این شوک ممکن است در برابر اسپانیا و پرتغال سخت باشد و این مسابقات دوستانه ای که پیش از جام جهانی تدارک دیده شده است (ازبکستان، ترکیه، لیتوانی) ایران را به پای آنها نخواهد رساند. از بازیکنان ما در قهرمانی ملی قهرمانی ملی بازی می کنند. در نهایت،این که بازیکنان تیم ملی تجربه کافی ندارند؛ تنها تعداد معدودی بازیکن بیش از 50 بازی ملی دارند. "

در ادامه این گزارش به معرفی اشکان دژاگه کاپیتان تیم ملی کشورمان پرداخته شده است. اشکان دژاگه در پنج تاریخ: 1987: پدر و مادر اشکان دژاگه، یک ساله، تهران را به مقصد برلین آلمان ترک می کنند.

2001: انتخاب شدن برای تیم جوانان آلمان.

2004: در 7 اوت، این هافبک اولین بازی خود را برای هرتا برلین بازی می کند. در این زمان او جوانترین بازیکن تاریخ هرتا بود که پیراهن باشگاه پایتخت آلمان را می پوشید.

2007: دژاگه در تاریخ 12 اکتبر در تل آویو حاضر به شرکت در مسابقه امید های آلمان برابر اسرائیل نشد. تصمیم او اقدامی "قهرمانانه" در مطبوعات ایران شناخته شد.

2012: به درخواست کارلوس کی روش، اشکان دژاگه تیم ملی ایران را انتخاب می کند. در 29 فوریه، او در اولین بازی ملی برابر قطر (2-2) در مقدماتی جام جهانی 2014، دوبار گلزنی کرد. در ادامه این گزارش به دیدار تیم های ملی ایران و آمریکا در جام جهانی 1998 فرانسه و پیروزی تاریخی 2-1 ایران برابر این تیم و حواشی آن مسابقه اشاره است. در پایان این گزارش هم از علی دایی کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان که با 149 بازی و 109 گل زده آقای گل فوتبال جهان است، یاد شده است. انتهای پیام/

لوموند: تیم ها بزرگ برابر ایران به دردسر می افتند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: