حسینی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صادرات زعفران مقرون به صرفه نیست/ نرخ هر کیلو طلای سرخ ایرانی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

کدخبر: 2213247

عضو شورای ملی زعفران گفت: با توجه به قیمت بالای زعفران در بازار داخل و سیاست جدید ارزی دولت، صادرات این محصول مقرون به صرفه نیست.

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباه آخرین وضعیت بازار زعفران اظهار کرد: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ 4 میلیون و 900 هزار و حداکثر 6 میلیون و 500 هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به تمایل دلالان نسبت به استمرار روند افزایش قیمت زعفران و آشفتگی بازار برای همیشه باید با این محصول استراتژیک خداحافظی کرد.

حسینی با بیان اینکه صادرکنندگان در بازار نقشی ندارند،گفت: با وجود جولان دلالان در بازار زعفران، شرایط برای آنها به گونه ای فراهم شده است تا از این آشفته بازار حداکثر سود را ببرند.

عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: در شرایط کنونی، صادرکنندگان قادر نیستند که هر کیلو زعفران را با نرخ 6 میلیون و 300 هزار تومان از دلالان خریداری کنند چرا که با ارز 4200 تومان حاصل از صادرات در گمرک محاسبه خواهد شد.

به گفته وی با توجه به آنکه صادرکنندگان زعفران به طور عمده صادر کننده هستند و با واردات آشنایی ندارند که در ازای صادرات به امر واردات بپردازند؛بنابراین سیاست ارزی جدید دولت توقف صادرات طلای سرخ ایرانی را به همراه خواهد داشت چرا که این امر برای صادرکننده مقرون به صرفه نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: