/بسته خبری تئاتر/

۷ مجلس تعزیه برگزار می‌شود/ تغییر نام نمایش «عمارت ارغنون»

کدخبر: 2212988

همزمان با ماه مبارک رمضان، ۷ مجلس تعزیه با محوریت به تصویر کشیدن سیره عملی زندگی امام علی(ع) و بخش‌هایی از رشادت‌های حضرت در جنگ احد با حضور پیشکسوتان عرصه تعزیه کشور اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نمایش «نهضت سواد آموزی» به کارگردانی مصطفی کوشکی با حضور هنرجویان پنجمین دوره آموزشی تئاتر مستقل تهران به صحنه می رود.

این نمایش در قالب پروژه آموزشی تولید خواهد شد که با آغاز فصل تابستان روند کشف استعدادهای تازه در بازیگری را طی خواهد کرد. دراین دوره علاوه بر آموزش و تمرین تئاتر بر دیدن دسته جمعی تئاترهای روی صحنه و اردوهای تئاتری نیز تأکید می شود.

این کارگاه در 3 دوره مقدماتی و پیشرفته که شامل آموزش بدن و بیان ، زیبایی شناسی هنر و تئوری تئاتر و شیوه اجرا برگزار می شود. نهضت سوادآموزی در نیمه دوم سال جاری در تئاتر مستقل اجرا می شود.

*ساعت اجرای نمایش «رویای آمریکایی» تغییر کرد

نمایش رویای آمریکایی به کارگردانی آیلین کیخانی پنج شنبه سوم خرداد ساعت 16 به صحنه خواهد رفت. این نمایش در تالار قشقایی اجرا می شود.

رویای آمریکایی هر شب ساعت 20:45 به صحنه می رود که استثنائا فردا ساعت 16 به صحنه خواهد رفت.

*تغییر نام مجموعه نمایشی «عمارت ارغنون»

مجموعه عمارت ارغنون در دور جدید فعالیت های خود اقدام به تغییر نام این مجموعه نمایشی به عمارت نوفل لوشاتو کرده است.

مدیریت جدید مجموعه در حوزه هنرهای نمایشی به فعالیت می پردازد و علاوه بر تغییر نام از تاریخ 21 آبان ماه این مجوعه را تحویل گرفته است. از دیگر فعالیت های آتی این مجموعه امکان برگزاری ورکشاپ های اموزشی درباره بازیگری و کارگردانی تئاتر و سینما خواهد بود.

مدیریت این مجموعه داود نامور و م حسن نجار حسینی هستند.

*اشک های آسمانی ۷ مجلس تعزیه در امامزاده اهل بن علی(ع)

همزمان با ماه مبارک رمضان هفت مجلس تعزیه با محوریت به تصویر کشیدن سیره عملی زندگی حضرت علی(ع) و بخش هایی از رشادت هایشان در جنگ احد با حضور پیشکسوتان عرصه تعزیه کشور از 5 تا 11 خرداد ماه پس از نماز مغرب و عشاء در امامزاده اهل بن علی اجرا می شود.

دراین مجالس تعزیه پیشکسوتان آیینی از جمله میرزا ابوالفضل منبت کار، سید محسن هاشمی، مهدی صیادی، مجید خسروآبادی ایفای نقش می کنند.

امامزاده اهل بن علی در خیابان خاوران، خیابان شهید انوری زاده، کوچه سمنان واقع شده است.

*سنگلج تعطیل شد

همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه به احترام این بانو نمایش دوروایت از شکسپیر روز جمعه 4 خرداد ماه به صحنه نخواهد رفت و تماشاخانه سنگلج تعطیل است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: