احتمال وجود سیاره ای ناشناخته در منظومه شمسی جدی تر شد

کدخبر: 2212212

اکتشافات تازه ستاره شناسان نشان می دهد که به احتمال زیاد در آن سوی سیاره پلوتو در منظومه شمسی سیاره نهمی قرار دارد که به دور زمین می چرخد.

به گزارش گروه علمی دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک نیوز، ستاره شناسان مدتهاست در حال بررسی شواهدی هستند که نشان می دهد یک سیاره بزرگ در آخرین حد منظومه شمسی در حال گردش به دور خورشید است.

علت جدی گرفته شدن این فرضیه شناسایی یک جرم آسمانی کوچک است که در مدار عجیبی در حال چرخش است و احتمالا علت این چرخش عجیب تاثیر پذیری جرم یادشده از سیاره بسیار بزرگتری است که به دور خورشید می چرخد.

اولین بار در سال 2016 شواهدی به دست آمد که نشان می داد تعدادی از اجرام آسمانی در منظومه شمسی که در فاصله زیادی از پلوتو قرار دارند، رفتار عجیبی دارند و اگر چه همه آنها به دور خورشید می چرخند، اما زاویه و نحوه چرخش انها منطقی نیست.

همین امر نشان می داد که آنها تحت تاثیر جاذبه جرم یا سیاره آسمانی بسیار بزرگتری قرار دارند و همین مساله بر مدار چرخش آنها تاثیر گذارده است.

کشف جرم آسمانی 2015 BP519 که با زاویه 54 درجه به دور خورشید می چرخد، ستاره شناسان را به این نتیجه رسانده که سیاره نهمی در آن سوی سیاره پلوتو وجود دارد که با تحقیقات بیشتر می توان ماهیت و مدار چرخش آن را به طور دقیق شناسایی کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: