ولث ایکس: مجموع ثروت میلیارد‌های جهان به ۹.۲ تریلیون دلار رسید

کدخبر: 2212207

پایگاه رتبه بندی «ولث ایکس» در جدیدترین گزارش خود از افزایش شمار میلیارد‌های جهان و مجموع ثروت آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی، شمار میلیاردهای جهان تا پایان سال 2017 به بالاترین سطح رسیده است. جدیدترین داده های پایگاه رتبه بندی «ولث ایکس» (Wealth-X) نشان می دهد، تعداد میلیاردهای جهان به 2754 تن رسیده است که بالاترین رکورد تا پایان سال 2017 محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، جمعیت میلیاردرهای جهان و مجموع ثروتی که در اختیار دارند با 24 درصد رشد نسبت به سال 2016، به رکورد جدیدی در سال 2017 رسید. مجموع ثروت آنها در حال حاضر، حدود 9 تریلیون و 200 میلیارد دلار است.

آمریکا با 680 میلیاردر، 25 درصد میلیاردر های جهان را --که بالاترین میزان نیز است-در خود جای داده است. چین نیز پس از آمریکا بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارد. 338 میلیاردر در چین زندگی می کنند.

در بخشی از گزارش ولث ایکس آمده است: آمریکا با اتکا به اقتصادی قوی و همچنین حضور بزرگترین شرکت های فناوری جهان در آن، موفق شد در سال 2017، تعداد 60 میلیاردر دیگر را به مجموع میلیاردرهای خود بیفزاید و آن ها را به 680 تن برساند. مجموع ثروت 680 میلیاردر در آمریکا به 3 تریلیون و 200 میلیارد دلار می رسد.

بنابر گزارش این پایگاه رتبه سنجی، یک درصد ثروتمندان روی کره خاکی، نیمی از ثروت جهان را در اختیار دارند. ثروت آنها به واسطه رشد همزمان در اقتصاد جهانی و بالا رفتن ارزش سود بازارهای سهام، رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

این تحقیق همچنین نشان داد رشد شمار میلیاردرهای زن طی یک سال گذشته بیشتر از میلیاردهای مرد بوده است؛ هرچند میلیاردهای مرد همچنان از میلیاردرهای زن بیشتر است. میلیاردرهای مرد ثروت خود را به شیوه های مختلف کسب کرده اند. در حالی که میلیاردهای زن به واسطه ارث، تروتمند شده اند.

گفته می شود، جف بیزوس، بنیانگذار شرکت آمریکایی آمازون با ثروت خالص 112 میلیارد دلار، عنوان ثروتمندترین فرد در سال 2017 را از آن خود کرد. بیل گیتس، بنیانگذار مایکرو سافت به جایگاه دوم سقوط کرد. وارن بافت، سرمایه گذار و کارآفرین آمریکایی در جایگاه سوم قرار گرفت. برنار آرنو، تاجر و مجموعه دار فرانسوی در جایگاه چهارم فهرست ثروتمندان جهان قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: