وزیر خارجه جمهوری آذربایجان:

اقدام آمریکا در انتقال سفارتخانه به بیت‌المقدس مغایر قوانین بین‌المللی است

کدخبر: 2212206

دیپلمات ارشد جمهوری آذربایجان نیز اقدام رئیس جمهور آمریکا در انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس را خلاف قوانین بین‌المللی نامید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان نیز به اقدام آمریکا در انتقال سفارتخانه خود از تل آویو به بیت المقدس واکنش نشان داد.

به نوشه خبرگزاری « ترند نیوز» « المار ممد یاروف » در جریان سخنرانی در نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی گفت که تصمیم «دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس، به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خود به آنجا موجب نگرانی شده و در عین حال خلاف قوانین بین المللی و قطعنامه 478 شورای امنیت سازمان ملل متحد است که در سال 1980 میلادی وضع شد.

وی در ادامه ضمن ستایش از تشکیل فوق العاده نشست سران کشورهای اسلامی با درخواست «رجب طیب اردوغان » رئیس جمهور ترکیه، درباره حوادث اخیر در غزه گفت، کشتن بیش از شصت نفر و مجروح شدن 2 هزار تن فراتر از درک است . ما و کشورهای عضو این سازمان نباید از هیچ تلاشی در محکوم ساختن این اقدام و توقف خونریزی مضایقه کنیم.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در خاتمه سخنان خود راه حل دو دولتی و مبدل شدن بیت المقدس شرقی، به عنوان پایتخت فلسطین را رویکرد مناسب حل مسالمت آمیز تنش بین رژیم صهیونیستی با فلسطین نامید.

گفتنی است که صدها جوانان فلسطینی به مناسبت هفتادمین سالروز یوم النکبه (فاجعه اشغال فلسطین) و در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی در کرانه باختری و قدس تظاهرات کردند که با سرکوب شدید نظامیان صهیونیست مواجه شدند و آن‌ها برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک آور و بمب دود زا استفاده کردند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: