طبق آخرین یافته‌های محققان

خداحافظی با سوخت های فسیلی تا سال ۲۰۵۰ برای نجات زمین ضروری است

کدخبر: 2212204

محققان حوزه محیط زیست می گویند اگر بشر قصد دارد جلوی گرم شدن بیش از پیش کره خاکی را بگیرد و سیاره زمین را نجات دهد، چاره ای ندارد جز اینکه با سوخت های فسیلی خداحافظی کند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز،محققان حوزه محیط زیست می گویند اگر بشر قصد دارد جلوی گرم شدن بیش از پیش کره خاکی را بگیرد و سیاره زمین را نجات دهد، چاره ای ندارد جز اینکه با سوخت های فسیلی خداحافظی کند.

این پژوهشگران بر این باورند که باید منبع انرژی تجدیدپذیر و انرژی هسته ای به جای بنزین و گازوئیل و غیره به کار گرفته شود تا شانس متوقف کردن تغییرات مرگبار آب وهوایی وجود داشته باشد.

جفری ساش استاد دانشگاه کلمبیا می گوید روش های مورد استفاده بشریت برای تولید و استفاده از انرژی باید تغییر کند و این تغییر باید به سرعتی بیش از حد تصور سیاستمداران صورت بگیرد.

به گفته وی اگر قرار است میزان تصاعد گازهای گلخانه ای را به صفر برسانیم ضروری است سریع تر از حد تصور شرکت های نفتی مانند شل با مصرف سوخت های فسیلی خداحافظی کنیم. وی معتقد است که کنار گذاشتن سوخت هایی مانند بنزین و گازوئیل باید تا قبل از سال 2050 رخ دهد.

این محقق هشدار داده که تغییرات آب و هوایی منجر به بیابان زایی، خشکسالی، از دست رفتن محصولات کشاورزی و بالا رفتن سطح آب دریاها شده و پیامدهای امنیتی، اقتصادی و اجتماعی خطرناکی را به همراه می آورد.

از نظر پژوهشگر مذکور چنین تحولاتی منجر به مهاجرت های گسترده خواهد شد و حل و فصل چنین مشکلی کار ساده ای نیست.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: