الشرق الاوسط مدعی شد

دبیرکل سازمان ملل از دولت لبنان خواسته، از تسلیح بیشتر حزب‌الله جلوگیری کند

کدخبر: 2212203

رسانه سعودی مدعی شد که دبیرکل سازمان ملل در یک گزارش، از دولت لبنان خواسته که «همه تدابیر لازم را برای جلوگیری از تداوم دستیابی حزب‌الله به تسلیحات اتخاذ کند».

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که اقدامات آمریکا و برخی کشورهای عربی از قبیل عربستان سعودی علیه حزب‌الله لبنان ادامه دارد، یک رسانه سعودی در گزارشی اختصاصی مدعی شده که به گزارش آتی دبیرکل سازمان ملل در ارتباط با لبنان دسترسی پیدا کرده است.

بنا بر ادعای «الشرق الاوسط»، این رسانه سعودی روز شنبه (دیروز) به نسخه‌ای از گزارش آتی دبیرکل سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه 1559 شورای امنیت سازمان ملل دست یافته؛ قطعنامه‌ای که درباره خروج نیروهای خارجی از لبنان است.

بنا بر ادعای این رسانه، «آنتونیو گوترش» در این گزارش درباره گسترش تسلیحات در لبنان خارج از کنترل دولت لبنان و تداوم شبه‌نظامیان مسلح در این کشور هشدار داده و این موضوعات را «سبب تضعیف امنیت شهروندان لبنانی» خوانده است. طبق گزارش الشرق الاوسط، گوترش درباره تسلیحات حزب‌الله و تداوم اقدامات این گروه خارج از کنترل دولت لبنان، «به شدت ابراز نگرانی» کرده و همچنین درباره تبعات منفی مداخله حزب‌الله در سوریه هشدار داده است. این گزارش افزود؛ دبیرکل سازمان ملل همچنین حزب‌الله لبنان را به دخالت در منازعات و درگیری‌های منطقه‌ای متهم کرده است. بنا بر گزارش الشرق الاوسط، گوترش درباره حضور برخی چهره‌های مقاومت اسلامی از قبیل دبیرکل عصائب اهل حق در مرز لبنان و رژیم صهیونیستی می‌گوید: «بازدید بدون مجوز اعضای شبه نظامیان خارجی از جنوب لبنان»، صلاحیت و اختیار دولت را تضعیف می‌کند و مغایر با روح سیاست بیطرفی دولت لبنان است. بنا بر این گزارش، دبیرکل سازمان ملل همچنین از دولت لبنان می‌خواهد همه تدابیر ضروری به منظور جلوگیری از دستیابی حزب‌الله و دیگر گروه‌های مسلح به تسلیحات را اتخاذ کند.

انتشار این خبر توسط رسانه سعودی در حالی صورت گرفته که تا امروز یکشنبه هنوز گزارشی رسمی از سوی دبیرکل سازمان ملل منتشر نشده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: