اپل و سامسونگ در آستانه توافق تاریخی بعد از یک دهه نزاع حقوقی

کدخبر: 2212202

دو شرکت اپل وسامسونگ که حدودیک دهه است بر سر نقض حقوق مالکیت معنوی یکدیگر درگیر بوده و میلیاردها دلار خرج شکایت از یکدیگر کرده اند، در آستانه یک توافق تاریخی قرار گرفته اند.

به گزارش گروه علمی دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از فایومک، دو شرکت اپل و سامسونگ که حدود یک دهه است بر سر نقض حقوق مالکیت معنوی یکدیگر درگیر بوده و میلیاردها دلار خرج شکایت از یکدیگر کرده اند، در آستانه یک توافق تاریخی قرار گرفته اند.

وکلای دو شرکت بعد از برگزاری جلسات متعدد سرانجام روز گذشته به توافق رسیده اند و هیات منصفه رسیدگی کننده به پرونده دو طرف قصد دارد رای نهایی خود را در ارتباط با این پرونده اعلام کند تا مشخص شود آیا سامسونگ باید غرامتی به اپل پرداخت کند و اگر این طور است میزان این غرامت چقدر است و به چه شیوه ای پرداخت خواهد شد.

دعوای حقوقی دو طرف از زمان عرضه آیفون توسط اپل آغاز شده و این شرکت مدعی است سامسونگ سه حق اختراع ثبت شده اپل در ارتباط با آیفون را نقض کرده است.

منابع مطلع می گویند به احتمال زیاد سامسونگ در جریان رسیدگی به این پرونده محکوم شده و باید خسارت قابل توجهی را به اپل بپردازد. بررسی ها نشان می دهد سامسونگ از محل فروش گوشی های هوشمندی که با سوءاستفاده از حق اختراعات ثبت شده اپل تولید کرده 3.3 میلیارد دلار سود کسب کرده است. تعداد این گوشی ها 8.6 میلیون واحد برآورد می شود.

گفته می شود سامسونگ قصد دارد در نهایت 28 میلیون دلار غرامت بپردازد، این در حالی است که اپل خواهان دریافت غرامت یک میلیارد دلاری است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: