گردهمایی جمهوری‌خواهان انگلیس همزمان با برپایی ازدواج سلطنتی

کدخبر: 2212201

گروه مخالف نظام سلطنتی انگلیس روز گذشته و همزمان با برپایی مراسم ازدواج نوه ملکه نشستی برگزار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، روز شنبه، نزدیک به 130 نفر در گردهمایی بین المللی جمهوری خواهان در لندن شرکت کردند. این گردهمایی، نقطه عطف نشست چهار روزه جنبش اتحاد اروپایی جمهوری خواهان انگلیس به شمار می رود.

نمایندگان گروه های جمهوری خواه در اسپانیا، هلند، دانمارک، سوئد و انگلیس در این نشست سخنرانی کردند.

یکی از شرکت کنندگان در این گردهمایی گفت حکومت های سلطنتی «بر پایه بخشیدن برتری به گروه معدودی از جامعه بنا شده اند که این امری بسیار غیرمنصفانه است.» وی افزود: «خاندان سلطنتی نمی تواند نماینده من باشد.»

دیوید هورست، یک کهنه سرباز انگلیسی که پیش از این برای دفاع از ملکه انگلیس سوگند یاد کرده بود، درباره نظام سلطنتی گفت: «این شیوه حکومت داری بسیار قدیمی و منسوخ است. مردم در این کشور به ملکه به عنوان موجودی خارق العاده می نگرند.»

بر اساس اظهارات مقامات گروه جمهوری، گروهی که این گردهمایی را ترتیب داده است و سال هاست در حال فعالیت به منظور تصویب قانون رای گیری برای انتخاب سران حکومتی بوده است، این نشست به منظور بیان استدلالاتی برگزار شده است که با استفاده از آن ها بتوان از حکومت سلطنتی گذر کرد.

مدیر اجرایی این گروه با اشاره به ازدواج سلطنتی نوه ملکه انگلیس گفت: «ما باید زرق و برق های این ازدواج را فراموش کنیم و تمرکز خود را بر مسائل مهم تر معطوف کنیم. حکومت سلطنتی، غیراخلاقی و مغایر با دموکراسی است. اکنون زمان اصلاحات فرارسیده است.»

این در حالی است که کسب حمایت گسترده مردمی برای ایجاد جمهوری در انگلیس، امری نسبتا دشوار خواهد بود.

انگلیس بر اساس نظام پارلمانی و سلطنت مشروطه اداره می شود. در حالی که سیاست مداران انگلیسی از طریق انتخابات برگزیده می شوند، ملکه الیزابت دوم سلطنت در این کشور را به ارث برده است.

نتایج نظرسنجی ایپسوس موری نشان می دهد حمایت ها برای پایان دادن به نظام سلطنتی در انگلیس در 30 سال گذشته از 20 درصد پیشی گرفته است.

این در حالی است که مدیر اجرایی گروه جمهوری بر عزم خود برای فعالیت در اعتراض به حکومت سلطنتی انگلیس تاکید می کند. وی گفت «بی وقفه» تلاش خواهد کرد به نظام سلطنتی در این کشور پایان دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: