اعتراض الجبوری به عدم راهیابی به پارلمان جدید عراق/ "توطئه‌هایی علیه من در جریان بود"

کدخبر: 2212196

در پی شکست رئیس پارلمان عراق در راهیابی به پارلمان جدید، الجبوری در فایلی ویدئویی تاکید کرد، با یک توطئه از راهیابی به پارلمان بازمانده است.

به گزارش ایسنا، به نقل ازسومریه نیوز، سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق خاطرنشان کرد: برخی درخصوص آنچه که پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات رخ داد، سوال‌هایی می‌پرسند. من پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات از کمیساریای عالی انتخابات خواستم اسناد رسمی نتایج را بر اساس نتایج جزء حوزه‌ها در اختیار ما قرار دهد و این کمیساریا نیز این نتایج را به صورت عنوان‌بندی و فهرست شده بر اساس هر حوزه و هر مکان در اختیار من قرار داد.

رئیس پارلمان عراق خطاب به اعضای کمپین انتخاباتی‌اش گفت: جمع‌آوری آراء در انتخابات خاص (که در آن نیروهای پلیس، نیروهای امنیتی، ارتش، پیشمرگ‌ها، زندانیان و همچنین بیماران بستری در بیمارستان‌ها شرکت کردند) و همچنین انتخابات عمومی و انتخابات برگزار شده در خارج از کشور، تعداد آرای من را بیش از ۲۴ هزار رأی نشان می‌داد، در حالی که کمیساریای انتخابات تنها پنج هزار رأی یا کمی بیشتر از این تعداد را قبول کرده است.

جبوری همچنین تصریح کرد، اقداماتی برای نادیده گرفتن و باطل کردن آرای او صورت گرفته است.

رئیس پارلمان عراق تاکید کرد: توطئه‌ای وجود دارد که ما را مستقیماً هدف قرار داده‌ است. همچنین آمادگی‌هایی برای یک طرحِ تدوین شده که اهداف مختلفی دارد، صورت می‌گیرد. بیشتر سرنخ‌ها و ابزارهای اجرای این طرح شناسایی شده که در آینده در مقابل افکار عمومی از آن سخن به میان خواهد آمد. انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: