کاپادزه: تقابل با ایران برای جوان های ازبکستان درس خوبی است/ در جام جهانی طرفدار تیم کی روش هستیم

کدخبر: 2211828

سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان گفت: تقابل با ایران برای جوان های ازبکستان که قهرمان آسیا شده اند درس خوبی است.

تیمور کاپادزه سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،درباره برگزاری دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ازبکستان با ایران بیان کرد: از فدراسیون فوتبال ایران برای اینکه ما را دعوت کرد، تشکر می کنم. چندین بار با این تیم قدرتمند بازی کرده ایم که آخرین بار آن به مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ باز می گردد. متاسفانه ازبکستان نتوانست به جام جهانی برسد. پس از این رقابت ها ترکیب تیم را تغییر داده و نفرات جوانمان را به ایران آوردیم.

تقابل با ایران برای جوان های ازبکستان درس خوبی است

او ادامه داد: از بازیکنان تیم زیر ۲۳ ساله مان که قهرمان آسیا شدند در بازی با ایران استفاده می کنیم و امیدوارم دیدار خوبی داشته باشیم. از طرفی به دلیل اینکه این بازی در تاریخ فیفادی برگزار نمی شد نمی توانستیم از چهره های اصلی و لژیونرهایمان بهره بگیریم. تیم ما بسیار جوان است و تقابل با ایران می تواند درس خوبی برای این جوان ها باشد.

مردم ازبکستان در جام جهانی طرفدار ایران هستند

کاپادزه تصریح کرد: این دیدار هم برای ما و هم برای جوان های ازبکستان مفید است و نتیجه بازی نشان می دهد تیممان چگونه کار کرده است. برای ایران در جام جهانی آرزوی موفقیت می کنیم و در کنار تمام مردم ازبکستان در جام جهانی طرفدار تیم شما هستیم چراکه ایران ، نماینده قاره آسیا است.

بازیکنان مطرح ازبکستان مسن هستند و عمر فوتبالی شان تمام شده است

سرمربی تیم ملی ازبکستان درباره غیبت نفراتی مانند سردار رشیدوف و سایر چهره های مطرح تیم ملی ازبکستان در این دیدار تدارکاتی بیان کرد: بازیکنانی مانند رشیدوف، نستروف، جپاروف ، بیکمائف مسن هستند و بسیاری از آنها خارج از ازبکستان بازی می کنند. این بازیکنان خسته هستند و عمر فوتبالی شان هم به اتمام رسیده است اما قول می دهم نگرانی ای وجود ندارد. نفراتی که به ایران آورده ایم بازیکنام اصلی تیم های مطرح ازبکستان مانند پاختاکور ، بنیادکار و نسف قارشی هستند. شک نکنید فردا(شنبه) از من درباره نتیجه بازی با ایران سوال های دیگری می پرسید.

آرزو می کنم ایران از گروهش در جام جهانی صعود کند

او درمورد قرار گرفتن ایران در گروه مرگ جام جهانی گفت: گروه ایران بسیار سخت است. اسپانیا ، پرتغال و مراکش برای تیم ملی ایران حالت زنگ تفریح ندارند اما همانگونه که می دانید بازیکنان و مربی بسیار خوبی دارید. طرفداران ایران هم این تیم را در جام جهانی تنها نمی گذارند و به همین دلیل آرزو می کنم ایران به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

برای بازی با ایران سورپرایز داریم

کاپادزه درباره سورپرایزش در بازی با ایران اظهار داشت: برای زنگ تفریح شدن به ایران نیامده ایم بلکه می خواهیم بازی خوبی انجام دهیم. نفراتی که به ایران آورده ایم پا به پای نفرات تیمتان می دوند و به هیچ وجه حریف دست و پا بسته ای نیستیم. بهترین های لیگ ازبکستان را به تهران آورده ایم اما مطمئن باشید هر ۲ تیم تاکتیک خاص خودشان را دارند و ایرانی ها را سورپرایز می کنیم.

حریف دست و پا بسته ای برای ایران نیستیم

سرمربی تیم ملی ازبکستان افزود: نیمی از بازیکنان ما در بازی با مراکش به میدان رفتند و در آن دیدار با نتیجه ۲ بر صفر شکست خوردیم. شکست با این نتیجه مقابل تیمی که به جام جهانی صعود کرده است نشان می دهد برای ایران هم حریف دست و پا بسته ای نیستیم.

تیم ملی ایران تنها از لژیونرها تشکیل نشده است

کاپادزه درمورد ستاره احتمالی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ گفت: بسیاری از بازیکنان ایران به ویژه لژیونرهای این تیم را می شناسم. بدون شک زمانیکه صحبت از تیم ملی ایران می شود بازیکنان تمام تیم ها مانند استقلال و پرسپولیس هم در ترکیب این تیم حضور دارند و این تیم تنها از لژیونرها تشکیل نشده است.

هر تیمی در جام جهانی از لحاظ جسمانی قوی باشد به موفقیت می رسد

او درمورد پیش بینی اش از نتایج تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی گفت: فوتبال مانند گذشته نیست که اختلاف زیادی بین تیم ها وجود داشته باشد. فوتبال به یک بازی فیزیکی تبدیل شده است و هر تیمی بتواند زیربنای قوای جسمانی اش را تقویت کند به موفقیت می رسد. اسپانیا و پرتغال تیم های بزرگی هستند اما این تیم ها هم ضعف دارند. ایران هم بازیکنان خوبی دارد که می تواند از آنها استفاده کند و امیدواریم بهترین نتیجه را در جام جهانی بگیرد.

کی روش مربی کاربلدی است

سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان درباره تقابل با کارلوس کی روش اظهار داشت: کی روش مربی خوبی است چراکه ایران زیرنظر این مربی با نظم خاصی بازی می کند. هرچند بردهای ایران در مقدماتی جام جهانی خفیف بود اما به هر حال کی روش در این رقابت ها نتیجه گرفت و همین امر نشان می دهد کار بلدی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: